Bilde av Fagertun, Einar
Bilde av Fagertun, Einar
Senioringeniør Seksjon for rådgivning og forvaltning einar.fagertun@uit.no +4777646801 Her finner du meg

Einar Fagertun


Stillingsbeskrivelse

Incidentmanager for ITA

Som Incident Manager er min primære rolle å sørge for rask gjenoppretting av normal service etter et avvik eller en hendelse som påvirker IT-tjenestene i vår organisasjon. Jeg leder prosessen for incidenthåndtering, som innebærer å identifisere, kategorisere, prioritere og diagnostisere hendelser, samt å koordinere med relevante team for å løse dem effektivt.

Problemmanager for ITA

I min rolle som Problem Manager er mitt hovedansvar å håndtere roten til problemer innen IT-infrastrukturen for å forhindre gjentakende hendelser og forbedre den generelle tjenestekvaliteten. Jeg fokuserer på å identifisere, logge og kategorisere problemer, samt koordinere innsatsen for å undersøke og diagnostisere grunnårsakene. 
Prosessutvikler (ITIL og ITSM)

Som ITIL Prosessutvikler er min oppgave å designe, implementere og forbedre IT-tjenestestyringsprosesser i tråd med ITIL (Information Technology Infrastructure Library) beste praksis. Jeg arbeider tett med ulike avdelinger for å sikre at IT-tjenestene leveres på en effektiv og konsistent måte som støtter forretningsmålene.

Systemforvalter for TOPdesk

Som forvalter av ITSM-systemet TopDesk har jeg ansvaret for å sikre at systemet fungerer optimalt og støtter organisasjonens behov for IT-tjenestestyring. Jeg administrerer konfigurasjonen av systemet, tilpasser det for å møte spesifikke arbeidsflyter og prosesser, og sikrer at alle moduler og integrasjoner fungerer som de skal.