
Ødegaard, Elin Eriksen
Professor
Elin Eriksen Ødegaard
:
Responding to wicked tensions and problems in practices-developing research
Springer Publishing Company 2023 DOI
Elin Eriksen Ødegaard,
Marion Oen,
Johanna Birkeland
:
Success of and barriers to workshop methodology: Experiences from Exploration and Pedagogical Innovation Laboratories (EX-PED-LAB)
Springer Publishing Company 2023 DOI
Anders Baerheim,
Elin Eriksen Ødegaard,
Ingunn Johanne Ness
:
Team reflexivity and the shared mind in interprofessional learning
Czarecah Tuppil Oropilla,
Elin Eriksen Ødegaard,
Gloria Quinones
:
Kindergarten practitioners’ perspectives on intergenerational programs in Norwegian kindergartens during the COVID-19 pandemic: exploring transitions and transformations in institutional practices
Maria Grindheim,
Tiri Bergesen Schei,
Elin Eriksen Ødegaard
:
Children’s movement according to the Norwegian framework plan: A document analysis
Czarecah Tuppil Oropilla,
Elin Eriksen Ødegaard,
Jayne White
:
Visibilizing Everyday Intergenerational Engagements: Philippines in 2020 Lockdown
Elena Merzliakova,
Mikhail Gradovski,
Elin Eriksen Ødegaard
:
Dialogue about “learning” across the Northern Norway-Russia border: An analysis of textbooks in kindergarten teacher education
Cecilia Wallerstedt,
Eva Brooks,
Elin Eriksen Ødegaard,
Niklas Pramling
:
Methodology for Research with Early Childhood Education and Care Professionals - Example Studies and Theoretical Elaboration
Springer Publishing Company 2023
Johanna Birkeland,
Øyvind Glosvik,
Marion Oen,
Elin Eriksen Ødegaard
:
Barnehagelæreren som medforsker - en arbeidsbok for utvikling i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk 2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Barnehagen - Barnas sted for lek og læring - artikkel i Spedbarnsboken 2023/2024
2023
Elin Eriksen Ødegaard
:
Collaborative Narrative: A Cultural Mould of Intergenerational Engagement.
Open Access Government 06. januar 2023 FULLTEKST
Elin Eriksen Ødegaard,
Håkon Hoffart
:
Hva betyr det å leve?
2023
Elin Eriksen Ødegaard,
Ferruccio Goia,
Andre Steenbuch Marandon,
Sigrid Jordal Havre
:
Havportrett - Barna ved Nordsjøen
2023 PROSJEKT
Elin Eriksen Ødegaard
:
De yngste barnas stemme i klimadebatten
2023
Håkon Hoffart,
Elin Eriksen Ødegaard,
Åsta Birkeland,
Monica Gustavsen
:
Havsans - Akvariet junior
Akvariet Junior 2023
Elin Eriksen Ødegaard
:
Utdanning om livet under vann starter i barnehagen
barnehage.no 21. april 2023 FULLTEKST
Elin Eriksen Ødegaard
:
Is there such a thing as the Nordic model of Early Childhood Education?
2023
Elin Eriksen Ødegaard
:
Åpningstale for Forskerskolen NORBARN
2023
Elin Eriksen Ødegaard
:
NORCHILD - A unique research school for the Norwegian ECEC sector
2023
Elin Eriksen Ødegaard
:
Involvering av praksisfeltet i forskning - hvorfor og hvordan
2023
Elin Eriksen Ødegaard,
Johanna Birkeland,
Marion Oen,
Øyvind Glosvik,
Rune Olsen Espe
:
Verksted for praksisutviklende forskning.
Cappelen Damm Akademisk 2022
Johanna Birkeland,
Elin Eriksen Ødegaard,
Øyvind Glosvik,
Marion Oen,
Rune Olsen Espe,
Mimi Bjerkestrand
:
Barnehagelærer som medforsker – innovasjonsprosjekt for utprøving av et eksplorativt forskningsdesign for kunnskapsutvikling i barnehagesektor. Rapport.
2022 FULLTEKST
Johanna Birkeland,
Øyvind Glosvik,
Marion Oen,
Elin Eriksen Ødegaard
:
På leting etter en skrivesjanger for praksisutviklende forskning
Cappelen Damm Akademisk 2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
One Ocean explorations – children’s imaginations crossing borders
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Scenario 50+: Hvilken utdanning kan forberede oss på fremtiden – en fantasi om BLU anno 2072
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
KINDknow – Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
2022
Czarecah Tuppil Oropilla,
Elin Eriksen Ødegaard,
Gloria Quinones
:
Intergenerational meetings in Norwegian kindergartens amidst an ongoing pandemic:Challenges and Opportunities
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Collaborative exploration –A signature pedagogy for the early years
2022
Zacharias Andreadakis,
Elin Eriksen Ødegaard
:
Systematic Review on Exploration
2022
Elin Eriksen Ødegaard,
Elin Kirsti Lie Reikerås,
Silje Wiken Sandgrind
:
Forskningssentre får fem nye år: – En stor tillitserklæring
18. november 2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Collaborative exploration –A signature pedagogy for the Early Years
2022
Elin Eriksen Ødegaard,
Åsta Birkeland,
Håkon Hoffart
:
Havsans - et forskningsbasert sanseverksted om hav for
barnehagebarn
Forskningsdagene 2022
Marion Oen,
Alicja R. Sadownik,
Anja Maria Pesch,
Elin Eriksen Ødegaard,
Erle Sellevåg
:
Flagg som misforstått mangfoldarbeid
Utdanningsnytt.no 20. mars 2022 FULLTEKST
Elin Eriksen Ødegaard
:
NORCHILD: Unique early childhood education & care
Open Access Government 17. mars 2022 FULLTEKST
Elin Eriksen Ødegaard
:
Children's rights and sustainability
2022
Aihua Hu,
Elin Eriksen Ødegaard,
Laurent Gabriel Ndijuye
:
Wash from the start: Inquiry of local conditions for children’s access to water
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Collaborative exploration– a personal and professional signature story
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
EX-PED-LAB- Sustainable designs for Early Childhood Education Professional Development through workshop methodology
Open Access Government 2022
Elin Eriksen Ødegaard,
Åsta Birkeland
:
Emergent Ocean Literacy - a collaborative exploration of local ocean landscapes in early childhood education
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Levelling up research training by NORCHILD - Research School for ECEC PhD candidates in Norway
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Kva er god forskingsleiing - eller eit forsøk på å temme utfordringar med ledelse av forsking
2022
Elin Eriksen Ødegaard,
Elin Kirsti Lie Reikerås
:
Tidkrevende og ubetalt, men avgjørende for forskningen
Khrono.no 12. mars 2022 FULLTEKST
Elin Eriksen Ødegaard
:
Erfaringer om samskaping og kunnskaping fra BARNkunne og Parnerskapsprosjektet med Bergen kommune
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
OMEP World Budget and Financial strategic plan
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
OMEP World Assembly - Treasurers report 2021
2022
Elin Eriksen Ødegaard,
Matteo Corbucci
:
Organisation - young people’s contribution to OMEP
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Pedagogical Engagement and the Co-Creation of Cultures of Exploration
2022 DATA
Aihua Hu,
Elin Eriksen Ødegaard
:
Komparativ analyse av rammeplaner i Norge, Finland, Kina, Hong Kong
2022
Elin Eriksen Ødegaard
:
Collaborative Exploration – a Signature Pedagogy for the Early Years
2022
Eivind Aadland,
Vegard Fusche Moe,
Elin Eriksen Ødegaard,
Hege Eikeland Tjomsland,
Alicja R. Sadownik,
Anthony David Okely
:
Move-play-explore in Early Childhood Education
2021
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →