No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk elin.e.odegaard@uit.no Tromsø

Ødegaard, Elin Eriksen


Professor


  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Responding to wicked tensions and problems in practices-developing research
    Springer Publishing Company 2023 DOI
  • Elin Eriksen Ødegaard, Marion Oen, Johanna Birkeland :
    Success of and barriers to workshop methodology: Experiences from Exploration and Pedagogical Innovation Laboratories (EX-PED-LAB)
    Springer Publishing Company 2023 DOI
  • Anders Baerheim, Elin Eriksen Ødegaard, Ingunn Johanne Ness :
    Team reflexivity and the shared mind in interprofessional learning
    Policy Futures in Education 03. mai 2022 ARKIV / DOI
  • Czarecah Tuppil Oropilla, Elin Eriksen Ødegaard, Gloria Quinones :
    Kindergarten practitioners’ perspectives on intergenerational programs in Norwegian kindergartens during the COVID-19 pandemic: exploring transitions and transformations in institutional practices
    European Early Childhood Education Research Journal 2022 ARKIV / DOI
  • Maria Grindheim, Tiri Bergesen Schei, Elin Eriksen Ødegaard :
    Children’s movement according to the Norwegian framework plan: A document analysis
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ARKIV / DOI
  • Czarecah Tuppil Oropilla, Elin Eriksen Ødegaard, Jayne White :
    Visibilizing Everyday Intergenerational Engagements: Philippines in 2020 Lockdown
    Video Journal of Education and Pedagogy 20. oktober 2022 ARKIV / DOI
  • Elena Merzliakova, Mikhail Gradovski, Elin Eriksen Ødegaard :
    Dialogue about “learning” across the Northern Norway-Russia border: An analysis of textbooks in kindergarten teacher education
    Dialogic Pedagogy: An International Online Journal 2022 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Cecilia Wallerstedt, Eva Brooks, Elin Eriksen Ødegaard, Niklas Pramling :
    Methodology for Research with Early Childhood Education and Care Professionals - Example Studies and Theoretical Elaboration
    Springer Publishing Company 2023
  • Johanna Birkeland, Øyvind Glosvik, Marion Oen, Elin Eriksen Ødegaard :
    Barnehagelæreren som medforsker - en arbeidsbok for utvikling i barnehagen.
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Barnehagen - Barnas sted for lek og læring - artikkel i Spedbarnsboken 2023/2024
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Collaborative Narrative: A Cultural Mould of Intergenerational Engagement.
    Open Access Government 06. januar 2023 FULLTEKST
  • Elin Eriksen Ødegaard, Håkon Hoffart :
    Hva betyr det å leve?
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard, Ferruccio Goia, Andre Steenbuch Marandon, Sigrid Jordal Havre :
    Havportrett - Barna ved Nordsjøen
    2023 PROSJEKT
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    De yngste barnas stemme i klimadebatten
    2023
  • Håkon Hoffart, Elin Eriksen Ødegaard, Åsta Birkeland, Monica Gustavsen :
    Havsans - Akvariet junior
    Akvariet Junior 2023
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Utdanning om livet under vann starter i barnehagen
    barnehage.no 21. april 2023 FULLTEKST
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Is there such a thing as the Nordic model of Early Childhood Education?
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Åpningstale for Forskerskolen NORBARN
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    NORCHILD - A unique research school for the Norwegian ECEC sector
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Involvering av praksisfeltet i forskning - hvorfor og hvordan
    2023
  • Elin Eriksen Ødegaard, Johanna Birkeland, Marion Oen, Øyvind Glosvik, Rune Olsen Espe :
    Verksted for praksisutviklende forskning.
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Johanna Birkeland, Elin Eriksen Ødegaard, Øyvind Glosvik, Marion Oen, Rune Olsen Espe, Mimi Bjerkestrand :
    Barnehagelærer som medforsker – innovasjonsprosjekt for utprøving av et eksplorativt forskningsdesign for kunnskapsutvikling i barnehagesektor. Rapport.
    2022 FULLTEKST
  • Johanna Birkeland, Øyvind Glosvik, Marion Oen, Elin Eriksen Ødegaard :
    På leting etter en skrivesjanger for praksisutviklende forskning
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    One Ocean explorations – children’s imaginations crossing borders
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Scenario 50+: Hvilken utdanning kan forberede oss på fremtiden – en fantasi om BLU anno 2072
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    KINDknow – Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
    2022
  • Czarecah Tuppil Oropilla, Elin Eriksen Ødegaard, Gloria Quinones :
    Intergenerational meetings in Norwegian kindergartens amidst an ongoing pandemic:Challenges and Opportunities
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Collaborative exploration –A signature pedagogy for the early years
    2022
  • Zacharias Andreadakis, Elin Eriksen Ødegaard :
    Systematic Review on Exploration
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard, Elin Kirsti Lie Reikerås, Silje Wiken Sandgrind :
    Forskningssentre får fem nye år: – En stor tillitserklæring
    18. november 2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Collaborative exploration –A signature pedagogy for the Early Years
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard, Åsta Birkeland, Håkon Hoffart :
    Havsans - et forskningsbasert sanseverksted om hav for barnehagebarn
    Forskningsdagene 2022
  • Marion Oen, Alicja R. Sadownik, Anja Maria Pesch, Elin Eriksen Ødegaard, Erle Sellevåg :
    Flagg som misforstått mangfoldarbeid
    Utdanningsnytt.no 20. mars 2022 FULLTEKST
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    NORCHILD: Unique early childhood education & care
    Open Access Government 17. mars 2022 FULLTEKST
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Children's rights and sustainability
    2022
  • Aihua Hu, Elin Eriksen Ødegaard, Laurent Gabriel Ndijuye :
    Wash from the start: Inquiry of local conditions for children’s access to water
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Collaborative exploration– a personal and professional signature story
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    EX-PED-LAB- Sustainable designs for Early Childhood Education Professional Development through workshop methodology
    Open Access Government 2022
  • Elin Eriksen Ødegaard, Åsta Birkeland :
    Emergent Ocean Literacy - a collaborative exploration of local ocean landscapes in early childhood education
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Levelling up research training by NORCHILD - Research School for ECEC PhD candidates in Norway
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Kva er god forskingsleiing - eller eit forsøk på å temme utfordringar med ledelse av forsking
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard, Elin Kirsti Lie Reikerås :
    Tidkrevende og ubetalt, men avgjørende for forskningen
    Khrono.no 12. mars 2022 FULLTEKST
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Erfaringer om samskaping og kunnskaping fra BARNkunne og Parnerskapsprosjektet med Bergen kommune
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    OMEP World Budget and Financial strategic plan
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    OMEP World Assembly - Treasurers report 2021
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard, Matteo Corbucci :
    Organisation - young people’s contribution to OMEP
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Pedagogical Engagement and the Co-Creation of Cultures of Exploration
    2022 DATA
  • Aihua Hu, Elin Eriksen Ødegaard :
    Komparativ analyse av rammeplaner i Norge, Finland, Kina, Hong Kong
    2022
  • Elin Eriksen Ødegaard :
    Collaborative Exploration – a Signature Pedagogy for the Early Years
    2022
  • Eivind Aadland, Vegard Fusche Moe, Elin Eriksen Ødegaard, Hege Eikeland Tjomsland, Alicja R. Sadownik, Anthony David Okely :
    Move-play-explore in Early Childhood Education
    2021

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →