høst
2017
LER-1100F Norsk fellesemne - 15 stp
Innhold
I dette emnet skal studentane utvikle kunnskapen sin om tekst og om ulike tilnærmingar til arbeid med tekst. Dei skal sjølv lese, skrive og framføre tekstar, og det blir lagt vekt på å utvikle den munnlege kompetansen.
Studentane vil få kunnskap om norsk grammatikk som system og som reiskap for å analysere og vurdere elevtekstar og for å gi respons på tekster av medstudentar. Av litteratur vil det bli lagt vekt på barnelitteratur og folkediktning som eventyr og sagn, også samiske.
Hva lærer du
Etter bestått emne har studentane følgande læringsutbytte:
Studenten har:
Studenten:
Studenten:
Undervisning
Studentane vil møte eit variert utval av studentaktive undervisnings- og læringsformer. Det blir lagt vekt på at studentane får utvikla sine grunnleggande språklege ferdigheiter, særleg sine munnlege ferdigheter gjennom arbeidsformer som forteljarverkstad, høgtlesingsverkstad og ulike munnlege framføringar. Studentane skal dele sine tolkingar og oppleving av litteratur gjennom samtale og andre kreative tilnærmingar.
Antal undervisningstimar utgjør om lag 75 timar, inkludert seminarundervisning.
Kvalitetssikring av emnet
Alle emne blir evaluert ein gong i løpet av programperioden.
Praksis
For nærmare informasjon om praksis, sjå eigen praksisplan.
Eksamen
Følgande arbeidskrav må vere gjennomførte og godkjente før studenten kan framstille seg til eksamen:
Notat kan utformast for eksempel som refleksjonstekst knytt til teori og praksiserfaringar (inntil 1200 ord), som multimodal, digitale tekst, som munnleg framføring eller som nettdiskusjon.
For studentar på 1-7: Alle arbeidskrav skal skrivast på nynorsk
For studentar på 5-10: Begge målformer skal vere representert i omtrent like stort omfang.
Eksamen tar utgangspunkt i eit tekstmateriale:
For studentar på 1-7: Heimeeksamen (2 dagar). Målform: nynorsk.
For studentar på 5-10: Heimeeksamen (2 dagar). Målform: bokmål.
Eksamen blir vurdert med bokstavkarakter A-F, der F blir rekna som stryk.
Ved karakter F/ikkje bestått blir det tilbydt kontinuasjonseksamen i byrjinga av påfølgande semester. Ved gyldig forfall blir det tilbydt utsatt eksamen i byrjinga av påfølgande semester. Frist for å melde seg opp til kontinuasjonseksamen er 15. januar for eksamen i haustsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.
Pensum
Pensumet består av teori, didaktikk og primærlitteratur i ulike sjangre.
Det tas forbehold om at enkelte justeringer i utvalget av primærtekster kan forekomme i løpet av studieåret.
Traavik, Hilde og Bente K. Jansson:
(kapitlene 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 (tils. 115 sider)
Jansson,
Cappelen Damm akademisk 2014 (tils. 232 sider)
Heidi Dahlsveen:
Mjør, Ingeborg og Birkeland, Tone:
Høigård, Anne (2006): Kap. 3 «Språket som system». I:
skriftlig
Kverndokken, Kåre (2012): Kap. 1 «Lese- og litteraturdidaktikk». I:
leseleksa på - om lesing, lesebestillinger og tekstvalg.
Jahr, Mette-Cathrine (2003): Kap. 5 «Metoder». I:
Cappelen akademisk forlag, s. 68-95
Løvland Anne i Maagerø og Seip (red.) (2015): Kap. 6 «Sammensatte fagtekster ¿ en multimodal utfordring». I:
Blikstad-Balas Marit (2016):
Nordberg, Harald (2001): «Når bilde og tekst forteller sammen ¿ et bildebokterapeutisk
innspill» I: Goga, Nina (red.):
LNU/Cappelen akademisk forlag, s. 52-73
Eskild, Hilde og Hambro, Benedikte (2003): «Snakk fikk meg hit. Om å fortelle». I:
snakk, snute: en praktisk bok om muntlig fortelling
Eldre og nyere dikt for barn:
Bjerke, Andre: ¿Nå begynner vi¿
Hagerup, Inger: ¿Herr Kakerlakk¿
Mørck, Sidsel: ¿Ertevers¿
Nyquist, Arild: ¿Krokodillen, grønn og lang¿
Obstfelder, Sigbjørn: ¿Regn¿
Sivertsen, Halvdan: ¿Sommerfuggel i vinterland¿
Vinje, Aasmund Olavson: ¿Blåmann¿
Wergeland, Henrik: ¿Sommmerfuglen¿
Fortellinger/noveller
Janson, Tove (1994): «Det usynlige barnet». I:
fortellinger
Stien, Laila (1979): «Skolegutt». I:
Knut Hamsun: «Et spøkelse» (5 s.)
Erna Osland: «Snø» (3 s.)
Aase Schmidt: «Kjærleik for første gong» (5 s.)
Eventyr, sagn og myter
Asbjørnsen og Moe (1999): ¿Kvitebjørn kong Valemon¿. I:
Familievennen forlag, s. 381-389
Normann, Regine (1994): ¿Prinsessen som gikk til jordens hjerte¿. I:
Lofotboka, s. 61-80
Brødrene Grimm (1993): ¿Rødhette¿. I:
¿Hvordan myggen slapp ut i verden¿. 1 side
Pollan, Brita (red.) (2005): ¿Kamp mellom drauger og dødninger¿. I:
beretninger
Quigstad, J.K. (1997): ¿Draugen hevner seg¿. I:
Larsen, Roald (red.) (2010): ¿Rystende og mystiske hendelser på Borgtun skole¿. I:
Schulerud, Mentz (1995): ¿Haren og skilpadden¿. I:
fortellinger
ABC-tekster
Jensen, Eva og Belsvik, Inger Lise (2000): ¿A¿. I:
Samlaget. 1 side
Wiig, Margrethe: Utdrag
Romaner/billedbok
Nedrejord Katrine (2016):
Parr Maria (2009):
Grimstad Lars Joachim (2014):
Widmark Martin og Vaneheim Mats (2014):
Dahle Gro og Nyhus Svein (2010):
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Alta | Hammerfest | Kirkenes | Storslett |
- Studiepoeng: 15
- Emnekode: LER-1100F
- Ansvarlig enhet
- Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- Tidligere år og semester for dette emnet