høst 2017
NOR-3012 Nordisk språkvitenskap: Faghistorie, teori og metode - 10 stp

Emnetype

Emnet kan ikkje takast som enkeltemne, men er obligatorisk for studentar som er tatt opp på mastergradsprogrammet i språk, studieretning nordisk og valfritt emne for lektorprogrammet trinn 8 - 13, studieretning nordisk, og mastergradsprogrammet i litteratur, studieretning nordisk.

Studiepoengreduksjon

Du vil få en reduksjon i antall studiepoeng (som oppgitt under), dersom du avlegger eksamen i dette emnet og har bestått følgende emne(r) fra før av:

NOR-3012 Fellesemne i nordisk språk 10 stp
NOR-3010 Fellesemne i nordisk språk og litteratur 10 stp
NOR-3011 Fellesemne i nordisk språk og litteratur - distanse 10 stp
NORDHFF Nordisk hovedfag fellespensum 10 stp

Innhold

Emnet presenterer faghistoriske, teoretiske og metodiske tilhøve rundt utforskinga av nordiske språk med hovudvekt på norsk.

Hva lærer du

Etter greidd eksamen har studentane følgjande læringsutbyte:

Kunnskapar

Studentane har:

  • oversyn over den faghistoriske utviklinga i nordisk språkvitskap med vekt på norsk språkforsking
  • innsikt i vitskapsteoretiske forhold
  • innsikt i metodiske forhold
  • har ei sikker og formelt rett språkføring

 

Ferdigheiter

Studentane kan:

  • kjenne att, gjere greie for, vurdere og drøfte ulike faglege og teoretiske orienteringar som inngår i studieemnet
  • utføre sjølvstendig vitskapleg arbeid med språkleg materiale
  • demonstrere kunnskap og evne til sjølvstendig fagleg drøfting

Undervisnings- og eksamensspråk

Undervisningsspråk: norsk

Eksamensspråk: Norsk. Målform: målforma som ikkje blir nytta i mastergradsoppgåva.


Undervisning

Omlag 26 undervisningstimar i form av forelesingar og seminar med førebudde studentinnlegg. Pensumlitteraturen kan være på norsk, skandinaviske språk og/eller engelsk.

 

Kvalitetssikring av emnet:

Alle emne vert evaluerte ein gong i løpet av programperioden. Programstyret avgjer kva for emne som skal evalueras av studentar og lærar kvart år.


Eksamen

Arbeidskrav:

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende av faglærer innan fastsett frist før ein kan framstille seg for eksamen:

  • Ein munnleg presentasjon på om lag ein halv time av eit emne innafor pensum.

 

Eksamen består av:

  • En ukes heimeeksamen over oppgjeve emne. Oppgåva skal vere på 10-15 sider. Eksamensspråk: Norsk. Målform: målforma som ikkje blir nytta i mastergradsoppgåva. Ved alle eksamenar i nordisk blir rett og god språkføring vektlagt.

Alle skriftlege arbeid er baserte på følgjande standard: Times New Roman, 12 pkt., 1,5 linjeavstand, 2,5 cm marg.

 

Vurderingsutrykk:

Bokstavkarakterar:

Emnet blir vurdert med bokstavkarakterar frå A–F, der F er ikkje greidd.

 

Kontinuasjonseksamen:

Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Ved gyldig forfall har studenten høve til å ta utsett eksamen i byrjinga av påfølgjande semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen er 15. januar emne som vert gitt i haustsemesteret, og 15. september for emne som vert gitt i vårsemesteret.


Pensum

Bøker

Faarlund, J. T. 2005. Revolusjon i lingvistikken. Oslo: Samlaget. Kap. 1-2 (s. 9-59) og kap. 4 (s. 137-177). (92 s.)

Johannessen, J. B. (red.) et al. 2003. På språkjakt - problemer og utfordringer i språkvitenskapelig datainnsamling. Oslo: Unipub. Artiklene av Faarlund (s. 5-30), Lanza (s. 59-81) og Johannessen (s. 133-171). (88 s.)

 

Generelt pensum

Platzack, C. 1988. "Att forska i nordiska språk - problem, teorier och forskningstraditioner." I: J. Svensson (red.): Nordistiken som vetenskap, s. 47-64. Lund: Studentlitteratur. (18 s.)

Longum, L. 1995. "Nordistikken og det nasjonale." I: Å krysse sine spor. Artikler, essays, innlegg 1957-1995, s. 171-190. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (20 s.)

Jahr, E. H. [1996] 2008. "Nynorsk språkforskning - en historisk oversikt." I: G. Wiggen, T. Bull, M. Aa. Nielsen (red.): Språkhistorie og språkkontakt. Festskrift til Ernst Håkon Jahr på 60-årsdagen 4. mars 2008, s. 196-209. Oslo: Novus. (14 s.)

Enger, H.-O. 2011. "Nordisk språkvitenskap." I: J. G. Jørgensen & L. S. Vikør (red.): Nordiskfaget - tradisjon og fornying, s. 21-36. Oslo: Novus. (16 s.)

 

Eldre språkhistorie

Christoffersen, M. 1995. "Om forholdet mellom filologi og historisk lingvistikk."I: B. Holmberg (red.): Sproghistorie i 90'erne, s. 169-192. København: Selskab for Nordisk Filologi. (24 s.)

Rindal, M. 1984. "Marius Hægstads arbeid med gammalnorske dialektar." Maal og Minne 1984, s. 167-181. (15 s.)

Kristoffersen, K. E. 1996. "Marius Nygaards arbeid om norrøn syntaks i eit vitskapsteoretisk lys." I K. G. Óttoson, R. V. Fjeld & A. Torp (red.): The Nordic languages and modern linguistics: proceedings of the Ninth International Conference of Nordic and General Linguistics, University of Oslo, January 11-12, 1995, s. 135-150. Oslo: Novus: Oslo. (16 s.)

Delsing, L.-O. 2000. "Diakron syntaks i ljuset av generativ grammatik." Nordlyd 28, s. 24-43. (20 s.)

 

Nyare språkhistorie

Vikør, L. S. 1991. "Språkhistorie og språkmedvett." Eigenproduksjon nr. 43, s. 50-67. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (18 s.)

Jahr, E. H. 1993. "Forklaringsmodeller i nyere norsk språkhistorie." I: A. M. Ivars et al. (red.): Språk och social kontext, s. 121-136. Meddelanden från Institutionen för nordiska språk och nordisk litteratur vid Helsingfors universitet Serie B. (16 s.)

Vikør, L. S. 1994. "Korfor fekk vi språkstrid? Forklaringsmodellar i nyare norsk språkhistorie." I: J. Myking, H. Sandøy & I. Utne (red.): Helsing til Lars Vassenden på 70-årsdagen, s. 217-224. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (8 s.)

Longum, L. 1989. "Språkforskning og språkstrid." I: "Norsk" som forsknings- og studiefag. Historiske perspektiver - aktuelle utfordringer, s. 68-97. LNUs skriftserie. Oslo: Cappelen. (30 s.)

 

Talemål og sosiolingvistikk

Beito, O. T. [1968] 1973. "Utsyn over norsk målføregransking." I: O. T. Beito & I. Hoff (red.): Frå norsk målføregransking. Utvalde utgreiingar 1908¿1969, s. 11-20. Oslo - Bergen - Tromsø: Universitetsforlaget. (10 s.)

Mæhlum, B. 1996. "Norsk og nordisk sosiolingvistikk - en historisk oversikt." I: C. Henriksen et al. (eds.): Studies in the development of linguistics in Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. Papers from the Conference on the History of Linguistics in the Nordic Countries, Oslo, November 20-22, 1994, s. 175-224. Oslo: Novus. (50 s.)

Sollid, H. 2009. "Utforskning av nordnorske etnolekter i et faghistorisk lys." Maal og Minne 2009 (2), s. 147-169. (23 s.)

 

Vitskapsteori, metode, etikk

Eckert, P. 2013. "Ethics in linguistic research." I: R. Podesva & D. Sharma (eds.): Research Methods in Linguistics, 11-26. Cambridge: Cambridge University Press. (16 s.)

Labov, W. 1972. "Some principles of linguistic methodology." Language in Society I, s. 97-120. (24 s.)

Janda, L. A. 2015. "Cognitive linguistics in the year 2015." Cognitive semantics I (1), s. 131-154. (24 s.)

Vangsnes, Ø. & J. B. Johannessen. 2011. "Reconciling corpus and questionnaire data in microcomparative syntax: A case study from North Germanic." I: F. Gregersen, J. K. Parrott & P. Quist (eds.): Language Variation - European Perspectives III. Selected papers from the 5th International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE 5), Copenhagen, June 2009, Studies in Language Variation 2011; Vol. 7, s. 135-148. (14 s.)

 

I alt 557 sider

 

Dei to bøkene kan lånast på Universitetsbiblioteket eller skaffast gjennom bokhandelen Akademika. Artikkelpensumet blir trykt i eit kompendium som kan kjøpast på Akademika ved semesterstart.

Error rendering component

  • Om emnet
  • Studiested: Tromsø |
  • Studiepoeng: 10
  • Emnekode: NOR-3012
  • Tidligere år og semester for dette emnet