høst
2017
NOR-3012 Nordisk språkvitenskap: Faghistorie, teori og metode - 10 stp
Studiepoengreduksjon
Du vil få en reduksjon i antall studiepoeng (som oppgitt under), dersom du avlegger eksamen i dette emnet og har bestått følgende emne(r) fra før av:
NOR-3012 Fellesemne i nordisk språk 10 stpNOR-3010 Fellesemne i nordisk språk og litteratur 10 stp
NOR-3011 Fellesemne i nordisk språk og litteratur - distanse 10 stp
NORDHFF Nordisk hovedfag fellespensum 10 stp
Hva lærer du
Etter greidd eksamen har studentane følgjande læringsutbyte:
Kunnskapar
Studentane har:
- oversyn over den faghistoriske utviklinga i nordisk språkvitskap med vekt på norsk språkforsking
- innsikt i vitskapsteoretiske forhold
- innsikt i metodiske forhold
- har ei sikker og formelt rett språkføring
Ferdigheiter
Studentane kan:
- kjenne att, gjere greie for, vurdere og drøfte ulike faglege og teoretiske orienteringar som inngår i studieemnet
- utføre sjølvstendig vitskapleg arbeid med språkleg materiale
- demonstrere kunnskap og evne til sjølvstendig fagleg drøfting
Undervisning
Omlag 26 undervisningstimar i form av forelesingar og seminar med førebudde studentinnlegg. Pensumlitteraturen kan være på norsk, skandinaviske språk og/eller engelsk.
Kvalitetssikring av emnet:
Alle emne vert evaluerte ein gong i løpet av programperioden. Programstyret avgjer kva for emne som skal evalueras av studentar og lærar kvart år.
Eksamen
Arbeidskrav:
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende av faglærer innan fastsett frist før ein kan framstille seg for eksamen:
- Ein munnleg presentasjon på om lag ein halv time av eit emne innafor pensum.
Eksamen består av:
- En ukes heimeeksamen over oppgjeve emne. Oppgåva skal vere på 10-15 sider. Eksamensspråk: Norsk. Målform: målforma som ikkje blir nytta i mastergradsoppgåva. Ved alle eksamenar i nordisk blir rett og god språkføring vektlagt.
Alle skriftlege arbeid er baserte på følgjande standard: Times New Roman, 12 pkt., 1,5 linjeavstand, 2,5 cm marg.
Vurderingsutrykk:
Bokstavkarakterar:
Emnet blir vurdert med bokstavkarakterar frå AF, der F er ikkje greidd.
Kontinuasjonseksamen:
Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Ved gyldig forfall har studenten høve til å ta utsett eksamen i byrjinga av påfølgjande semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen er 15. januar emne som vert gitt i haustsemesteret, og 15. september for emne som vert gitt i vårsemesteret.
Pensum
Bøker
Faarlund, J. T. 2005. Revolusjon i lingvistikken. Oslo: Samlaget. Kap. 1-2 (s. 9-59) og kap. 4 (s. 137-177). (92 s.)
Johannessen, J. B. (red.) et al. 2003. På språkjakt - problemer og utfordringer i språkvitenskapelig datainnsamling. Oslo: Unipub. Artiklene av Faarlund (s. 5-30), Lanza (s. 59-81) og Johannessen (s. 133-171). (88 s.)
Generelt pensum
Platzack, C. 1988. "Att forska i nordiska språk - problem, teorier och forskningstraditioner." I: J. Svensson (red.): Nordistiken som vetenskap, s. 47-64. Lund: Studentlitteratur. (18 s.)
Longum, L. 1995. "Nordistikken og det nasjonale." I: Å krysse sine spor. Artikler, essays, innlegg 1957-1995, s. 171-190. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (20 s.)
Jahr, E. H. [1996] 2008. "Nynorsk språkforskning - en historisk oversikt." I: G. Wiggen, T. Bull, M. Aa. Nielsen (red.): Språkhistorie og språkkontakt. Festskrift til Ernst Håkon Jahr på 60-årsdagen 4. mars 2008, s. 196-209. Oslo: Novus. (14 s.)
Enger, H.-O. 2011. "Nordisk språkvitenskap." I: J. G. Jørgensen & L. S. Vikør (red.): Nordiskfaget - tradisjon og fornying, s. 21-36. Oslo: Novus. (16 s.)
Eldre språkhistorie
Christoffersen, M. 1995. "Om forholdet mellom filologi og historisk lingvistikk."I: B. Holmberg (red.): Sproghistorie i 90'erne, s. 169-192. København: Selskab for Nordisk Filologi. (24 s.)
Rindal, M. 1984. "Marius Hægstads arbeid med gammalnorske dialektar." Maal og Minne 1984, s. 167-181. (15 s.)
Kristoffersen, K. E. 1996. "Marius Nygaards arbeid om norrøn syntaks i eit vitskapsteoretisk lys." I K. G. Óttoson, R. V. Fjeld & A. Torp (red.): The Nordic languages and modern linguistics: proceedings of the Ninth International Conference of Nordic and General Linguistics, University of Oslo, January 11-12, 1995, s. 135-150. Oslo: Novus: Oslo. (16 s.)
Delsing, L.-O. 2000. "Diakron syntaks i ljuset av generativ grammatik." Nordlyd 28, s. 24-43. (20 s.)
Nyare språkhistorie
Vikør, L. S. 1991. "Språkhistorie og språkmedvett." Eigenproduksjon nr. 43, s. 50-67. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (18 s.)
Jahr, E. H. 1993. "Forklaringsmodeller i nyere norsk språkhistorie." I: A. M. Ivars et al. (red.): Språk och social kontext, s. 121-136. Meddelanden från Institutionen för nordiska språk och nordisk litteratur vid Helsingfors universitet Serie B. (16 s.)
Vikør, L. S. 1994. "Korfor fekk vi språkstrid? Forklaringsmodellar i nyare norsk språkhistorie." I: J. Myking, H. Sandøy & I. Utne (red.): Helsing til Lars Vassenden på 70-årsdagen, s. 217-224. Bergen: Nordisk institutt, Universitetet i Bergen. (8 s.)
Longum, L. 1989. "Språkforskning og språkstrid." I: "Norsk" som forsknings- og studiefag. Historiske perspektiver - aktuelle utfordringer, s. 68-97. LNUs skriftserie. Oslo: Cappelen. (30 s.)
Talemål og sosiolingvistikk
Beito, O. T. [1968] 1973. "Utsyn over norsk målføregransking." I: O. T. Beito & I. Hoff (red.): Frå norsk målføregransking. Utvalde utgreiingar 1908¿1969, s. 11-20. Oslo - Bergen - Tromsø: Universitetsforlaget. (10 s.)
Mæhlum, B. 1996. "Norsk og nordisk sosiolingvistikk - en historisk oversikt." I: C. Henriksen et al. (eds.): Studies in the development of linguistics in Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. Papers from the Conference on the History of Linguistics in the Nordic Countries, Oslo, November 20-22, 1994, s. 175-224. Oslo: Novus. (50 s.)
Sollid, H. 2009. "Utforskning av nordnorske etnolekter i et faghistorisk lys." Maal og Minne 2009 (2), s. 147-169. (23 s.)
Vitskapsteori, metode, etikk
Eckert, P. 2013. "Ethics in linguistic research." I: R. Podesva & D. Sharma (eds.): Research Methods in Linguistics, 11-26. Cambridge: Cambridge University Press. (16 s.)
Labov, W. 1972. "Some principles of linguistic methodology." Language in Society I, s. 97-120. (24 s.)
Janda, L. A. 2015. "Cognitive linguistics in the year 2015." Cognitive semantics I (1), s. 131-154. (24 s.)
Vangsnes, Ø. & J. B. Johannessen. 2011. "Reconciling corpus and questionnaire data in microcomparative syntax: A case study from North Germanic." I: F. Gregersen, J. K. Parrott & P. Quist (eds.): Language Variation - European Perspectives III. Selected papers from the 5th International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE 5), Copenhagen, June 2009, Studies in Language Variation 2011; Vol. 7, s. 135-148. (14 s.)
I alt 557 sider
Dei to bøkene kan lånast på Universitetsbiblioteket eller skaffast gjennom bokhandelen Akademika. Artikkelpensumet blir trykt i eit kompendium som kan kjøpast på Akademika ved semesterstart.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: NOR-3012
- Ansvarlig enhet
- Institutt for språk og kultur
- Kontaktpersoner
-
-
Trine Lise Larsen
Seniorrådgiver og koordinator for lektorutdanningene 8-13
+4777644249
trine.lise.larsen@uit.no
- Tidligere år og semester for dette emnet