Music in the Arctic Night (Nordlysfestivalen)

Sammen med Musikkonservatoriets rytmiske avdeling og UiT - Norges arktiske universitet har vi i Nordlysfestivalen i en årrekke presentert konseptet Music in the Arctic Night, hvor musikere i sine forskjellige konstellasjoner har fått utfolde seg på en utvalgt scene i byen.
I år bygger vi en scene inne på Maskinverkstedet nede på Vervet for våre studenter! Hver fredag og lørdag under festivalen (24.-25. januar og 31.januar.-1. februar) fra klokken 23.00 er det gratiskonserter med de flinke studentene fra Konsen.

Lørdag 25. januar kl. 23.00

KONSEN BIG BAND

Konsen Big Band presenterer heftig og hardtslående moderne instrumental storbandmusikk av komponister/arrangører Alan Baylock, Ben Patterson og Bob Mintzer. Musikalsk leder: Fred Glesnes

Konsen Big Band består av musikkstudenter fra Musikkonservatoriet, UiT Norges arktiske universitet.
Storbandet har spilt på Nordlysfestivalen en rekke ganger tidligere, og har også spilt på Vinterfestuka i Narvik i tillegg til flere egne konserter i Tromsø.

Bilde av Konsen Big Band
Konsen Big Band