«All time high» ved årets mastergradsavslutning ved BFE-fakultetet

Den årlige seremonien der mastergradskandidatene får tildelt titlene sine, ble tradisjonen tro arrangert i foajeen på NFH-bygget.
Nilsen, Ingjerd Gauslaa
Publisert: 05.06.15 00:00 Oppdatert: 05.06.15 14:39

Årets glade mastergradskandidater! Foto: Ørjan Garfjell

Foajeen var igår fylt til randen med familie og venner av kandidatene som var inviterte til å delta i markeringen. At det regnet og blåste ute, la ingen demper på markeringen.

- Like stas hvert år, sier en stolt og rørt prodekan for utdanning, Monica Alterskjær Sundset, om mastergradsavslutningen. - Dette er en merkedag for livet - på like linje med både fødsel og bryllup!

Direktør Terje Aspen kunne gledelig fortelle at siden i fjor, så har 160 studenter oppnådd mastergraden. Antallet er en «All Time High». Aldri tidligere har BFE-fak utdannet så mange mastergradskandidater som i år. At bare 88 hadde anledning til å delta på markeringen forklarte direktøren med at mange av kandidatene allerede er i full jobb og dermed ikke hadde anledning til å delta.

Til stor applaus ble hver kandidat høytidelig ropt opp for å motta tittelen sin og en rød rose fra prodekanen. Med dette markeres det at de nå er ferdig med studenttilværelsen og klare for arbeidslivet. Tale ved prodekan, representant for mastergradsstudentene Terje A. Olsen og musikalske innslag med «Dylan på nordnorsk» bidro også til å sette en flott ramme rundt markeringen.

Nilsen, Ingjerd Gauslaa
Publisert: 05.06.15 00:00 Oppdatert: 05.06.15 14:39