Gabriele Elfriede Kitzmüller, ph.d.

Har disputert med avhandlingen“Long-term experiences of living with stroke in a family context”.

Kristiansen, Eli
Publisert: 26.10.12 00:00 Oppdatert: 07.11.12 13:15

Ph.d.-kandidat Gabriele Elfriede Kitzmüllerved Institutt for helse og omsorgsfag har den 26.10.2012 fått godkjent graden Philosophiae Doctor ved Universitetet i Tromsø.

Tittel på prøveforelesning:
Hvilken betydning har fenomenologiske og hermeneutiske undersøkelser av slagrammedes erfaringer for profesjonell praksis i helsevesenet?

Tittel på avhandling:
“Long-term experiences of living with stroke in a family context”

Bedømmelseskomiteen besto av:
Professor Marit Kirkevold, Avdeling for sykepleie, Universitetet i Oslo – 1. opponent

Professor Anders Lindseth, Helsefag, Universitetet i Nordland – 2. opponent

Førsteamanuensis Cathrine Arntzen, Institutt for helse og omsorgsfag, Det helsevitenskapelige fakultet, Universitetet i Tromsø – leder av komité

Leder av disputas var:
Professor Nils Oddbjørn Henriksen, Helse- og omsorgsfag, Det helsevitenskapelige fakultet, Universitetet i Tromsø

Kristiansen, Eli
Publisert: 26.10.12 00:00 Oppdatert: 07.11.12 13:15