No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk fride.lindstol@uit.no

Fride Lindstøl


Førsteamanuensis


  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgi i undervisningen
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramatiske virkemidler og dramaturgiske innganger
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgiske modeller
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningsforløp
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgisk metode og analyse
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgiske faser og hendelser
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Profesjonsverkstedet - et rom for dramaturgiske studier av undervisning
    Fagbokforlaget 2023
  • Fride Lindstøl, Marit Skarbø Solem, Jannike Ohrem Bakke :
    Hva snakker elever med kaniner om? Om å komponere skjønnlitterære leseløp.
    Fagbokforlaget 2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Ser du gorillaen i rommet? Om å undervise i observasjon ved bruk av fiksjonalisering
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ARKIV / DOI
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    “For a few minutes I could pretend I was someone else” – a study of multiple approaches to fiction reading activities
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ARKIV / DOI
  • Marie Møller-Skau, Fride Lindstøl :
    Arts-based teaching and learning in teacher education: “Crystallising” student teachers' learning outcomes through a systematic literature review
    Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ARKIV / DOI
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Chasing fleeing animals – on the dramaturgical method and the dramaturgical analysis of teaching
    Research in Drama Education 2021 ARKIV / DOI
  • Janne Fauskanger, Fride Lindstøl :
    Det ser ut som om de har glemt alt vi gjorde i forrige uke : om samtaler og kvikkbilder som brobyggere i matematikkfaget
    Fagbokforlaget 2019
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet
    Fagbokforlaget 2023
  • Fride Lindstøl :
    "Dette snakker man bare med kaniner om" - en film om å iscenesette en bildebok og om å snakke om ensomhet.
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Rønnaug og Bjarne snakker om kjønn - podcast Episode om gutter og lesing
    02. mars 2023
  • Fride Lindstøl, Mette Bøe Lyngstad :
    Klasserommets dramaturgi i høyere utdanning
    2023
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Vitenskapelig paper.
    2023
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Dette snakker man bare med kaniner om. Hvordan bruke dramaturgiske innganger, tekst, rom, kropp, tid for å utforske og iscenesette en skjønnlitterære bildebok sammen? Performance lecture
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Å skape profesjonsfellesskap i lærerutdanningen - med eksempler fra klasseromstudie
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. En metododologisk paper.
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dette snakker man bare med kaniner om. Hvordan bruke dramaturgiske innganger, tekst, rom, kropp, tid for å utforske og iscenesette en skjønnlitterære bildebok sammen?
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Framtidens dramaturgier
    Fagbokforlaget 2023
  • Fride Lindstøl :
    Å lese multiple tekster i leseundervisning som tar utgangspunkt i det tverrfaglige tema "menneske og maskin).
    2023
  • Fride Lindstøl, Marit Skarbø Solem, Jannike Ohrem Bakke :
    Leseløp! – å utvikle leseundervisning i et praksissamarbeid
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Et undervisningsrom med utsikt og innsikt – dramaturgiske innganger til undervisning i lærerutdanningen
    2022
  • Fride Lindstøl :
    Menneske eller robot? Om kritisk lesing på 8. trinn
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Et undervisningsrom med utsikt og innsikt – dramaturgiske innganger til undervisning i lærerutdanningen
    2022
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Much Ado About Nothing? Teacher trainers’ use of video assignments and smartboards
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Much Ado About Nothing? - Teacher trainers’ use of video assignments and smartboards
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Leseforskning og implikasjoner for leseundervisning
    2022
  • Fride Lindstøl :
    Analytisk og erfaringsbasert lesing av Jon Fosses tekst Andvake.
    2022
  • Fride Lindstøl :
    Estetisk pedagogikk i litteraturundervisningen
    2021
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    7 didaktiske grep i grammatikkundervisning
    Fagbokforlaget 2021
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl, Kristian Nødtvedt Knudsen :
    Leder: Et temanummer om dramaturgi i didaktiske kontekster
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 DOI
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Rekk opp hånda. Hva er god lærerutdanning? https://martinjohannessen.blogspot.com/2020/03/podcast-rekk-opp-handa-ep-82-god.html
    02. februar 2020
  • Fride Lindstøl :
    Om profesjonsverkstedet og estetiske læreprosesser i grunnskolelærerutdanningen - noen visjoner for fremtiden
    2020
  • Fride Lindstøl :
    Mål tid(en) Iscenesettelse av autentiske tekster
    2019
  • Fride Lindstøl :
    Stor ståhei for ingenting? Hva er og hvorfor skal vi drive med studentaktive arbeidsformer
    2019
  • Fride Lindstøl, Mette Moe :
    Gnistrende og god undervisning
    2019
  • Fride Lindstøl :
    Om å iscenesette og å komponere undervisning
    2019
  • Fride Lindstøl, moe Mette :
    En hyllest til læreryrket og tanker om undervisningskvalitet
    2019
  • Fride Lindstøl :
    Empatisk lesing gjennom arbeid med ulike fiksjonsformer
    2019
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke, Mette Moe, Agnete Andersen Bueie :
    Empatisk lesing
    2019
  • Fride Lindstøl :
    Dramfaget i grunnskolelærerutdanningen
    2019
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    5 grep - engelsk didaktikk
    Fagbokforlaget 2019
  • Fride Lindstøl :
    Barne- og ungdomslitteratur - et utvalg didaktiske grap
    2018
  • Fride Lindstøl :
    Hvordan arbeid med Jon Fosse i klasserommet?
    2018
  • Fride Lindstøl :
    Estetiske innganger til litteraturdidaktikken med udgangpunkt i Peer Gynt av Henrik Ibsen og Mathilda av Roald Dahl
    2018
  • Fride Lindstøl :
    Performative perspektiver på undervisning
    2018

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →