Cathrine Fjelltun
Universitetslektor, Bachelor sykepleie. 2 studieenhet
Stillingsbeskrivelse
Intensivsykepleier. Spesiell interesse for simulering, sepsis, respirasjon og systematisk klinisk undersøkelse. Underviser på klinisk læringssenter og driver en del på med simulering. Har kombistilling i Hjerte, Lunge klinikken på UNN og har forskjellige prosjekter for økt læringsutbytte i praksisstudier. Engasjert i veiledning og studentaktiv læring i undervisning.
Cathrine Fjelltun,
Linn Tangen,
Catrine Buck Jensen
:
Simulering: Nært samarbeid mellom lærere og praksisveiledere kan styrke studentenes læringsutbytter.
Tidsskriftet sykepleien 2024
Marianne Lund,
Stefan Bye,
Cathrine Fjelltun
:
Sykepleierstudenter lærer førstehjelp av paramedisinstudenter
Sykepleien Forskning 2024 DOI
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskningsinteresser
Har gjort en kvaltitativ studie av sykepleiestudenter sine erfaringer av teoretisk og simulerings basert undervisning for å lære om sepsis (masteroppgave).