Foto: Torje Jenssen
Olsen, Rigmor
Ph.D-stipendiat i veiledningspedagogikk
Stillingsbeskrivelse
Ph.D-stipendiat i veiledningspedagogikk
Kirsten Sivertsen Worum,
Inger Merethe Hansen,
Rigmor Olsen
:
Omvendt undervisning som talesjanger i veilederutdanningen- Studenters perspektiv på forhold som har betydning for læreprosesser
Rigmor Olsen,
Cato R. P. Bjørndal
:
Fragmentarisk partnerskap i lærerstudenters FoU-veiledning: En studie av studenter og lærerutdanneres erfaringer
Rigmor Olsen
:
Flerstemmighet i veiledningssamtaler? En kasusstudie om triadisk FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
Rigmor Olsen
:
Posisjonering i kunnskapsrelasjoner: En kasusstudie om FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
Rigmor Olsen
:
Posisjonering i "det tredje rom". En casestudie av triadiske veiledningssamtaler hvor lærerstudenter, praksislærer og universitetslærer samarbeider om FoU-arbeid
2019
Kirsten Sivertsen Worum,
Rigmor Olsen,
Inger Merethe Hansen
:
Studentevalueringer som talesjanger i egen veilederutdanning
2019
Rigmor Olsen,
Rachel Elise Jakhelln
:
Improving mentoring and supervision through extended boundary crossing in a tripartite collaboration in initial teacher education
2018
Rigmor Olsen
:
Veiledningssamtalen i et konstruert partnerskap
2017
Rigmor Olsen
:
Veiledningssamtalen og veiledningsrelasjoner når lærerstudenter gjennomfører FoU-arbeid i partnerskap med praksislærer og universitetslærer
2016
Rigmor Olsen
:
Å skrive en master kan vel ikke være så vanskelig?
2016
Rigmor Olsen
:
Forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Når praksislæreren og studentene skal samarbeide om FoU-arbeid i praksisfeltet: I hvilken grad opplever praksislærerne seg som integrert i den nye forskningsbaserte grunnskolelærerutdanningen?
2014
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskningsinteresser
Veiledning av studenter og nyutdannede lærere i skole og barnehage.
Pågående Ph.D-prosjekt (2016-): Veiledning av lærerstudenter som gjennomfører FoU-arbeid i skolen.
Undervisning
PED-6325 Veiledning for lærere i skole og barnehage del 1.