INTO THE CORE! Konsert med rytmiske studenter // VÅRLYD - KONSEN MUSIKKFEST

Konsert med rytmiske studenter ved Musikkonservatoriet, Asbjørn Ruud (gitar) og Anders Jormin (bass).
Det blir en lang og kul konsert, du kan komme og gå som du vil underveis. Gratis inngang!

I denne konserten får vi oppleve flere studentband som spiller fengende og spennende musikk signert Asbjørn Ruud, Anders Jormin, Jan Gunnar Hoff m.fl.
Asbjørn Ruud er utdannet ved NMH og UiO. Han har en omfattende karriere bak seg fra Oslo-miljøet, bl.a i bandet Oslo Groove Company. Ruud er nå ansatt i Scene Finnmark som produsent og gitarist. Anders Jormin regnes som en av Europas fremste bassister, kjent fra band som Bobo Stenson trio. Han samarbeider også med norske musikere som Jon Balke, Audun Kleive og Jan Gunnar Hoff og er ansatt som professor i improvisasjon ved Högskolan i Gøteborg.
VÅRLYD - KONSEN MUSIKKFEST er en ikke-kommersiell musikkfestival av og med Musikkonservatoriet, UiT Norges arktiske universitet. På festivalen vil publikum få et innblikk i noe av aktiviteten som foregår hos oss. Vi har noen ganger også med oss gjestemusikere, artister og dirigenter som jobber med og underviser studentene i tillegg til å medvirke på konserter. Alle konsertene inngår som en del av studentenes utdanning eller de ansattes undervisning eller kunstneriske utviklingsarbeid. Derfor er også hele festivalen aldeles gratis!
I 2024 vil festivalen foregå fra 16.-19. april.
Velkommen på festival!
Når: 17.04.24 kl 20.00–22.00