Hvordan påvirker oppvekstmiljøet psykisk helse hos barn og unge?

Under Forskningsdagene i Sør-Troms inviterer vi til åpent kveldsforedrag med tema "Oppvekstmiljø".

Det finnes god forskningsbasert kunnskap om hvilke faktorer som er viktige i forebyggende og helsefremmende arbeid rettet mot barn og unge. Hvordan kan vi bruke denne kunnskapen for å forebygge psykiske vansker og fremme psykiske helse, livskvalitet og opplevelse av mestring hos barn og unges f.eks. i barnehage og skole?

Foredragsholder er Merete Aasheim v/ Regionalt kunnskapssenter for barn og unge, nord (RKBU Nord - UiT) . Hun jobber med fagutvikling, undervisning og tjenestestøtte innenfor psykisk helse hos barn og unge med hovedfokus på barnehage og skole som arena.

Sted: Store auditorium - UiT
Åpent for alle.
Enkel servering.

Merk: Det oppfordres til å melde fra på Facebook om man tenker delta!

Forskningsdagene i Sør-Troms arrangeres i samarbeid mellom KUPA og UiT Norges arktiske universitet, og er støttet av Troms fylkeskommune.

Når: 25.09.19 kl 19.00–20.30
Hvor: Store auditorium