Problem med Skype for business og Office 365 - 26.02.18 [LØST]

Dato/tid: 26.02.2018 00:00 - 27.02.2018 00:00
Målgruppe: Studenter
Opprettet: 26.02.18 09:42
Sist oppdatert: 26.02.18 13:50

Oppdatering 13:50

Sertifikatfeilen er nå løst og tjenesten skal fungere som normalt


Det har oppstått en feil med Office 365 som har konsekvenser for bruk av Microsoft Office produkter som er lisensiert gjennom tjenesten. For øyeblikket ser det kun ut til å påviker Studenter

Hvordan oppleves feilen?

- Du får blant annet ikke logget deg på Skype for business (Du for en feilmelding som sier at den ikke kan laste personlig sertifikat)

- Du vil se en "varselstrekant" ved siden av navnet ditt i andre officeprodukter som Word, Powerpoint, Exell etc.

Hvis du går til nettsiden https://uit.no/office365 så får du en feilmelding på siden

Når blir feilen utbedret?

ITA jobber med å finne ut hva som er problemet, men vi har før øyeblikket ikke kjent rettetid.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT Norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544


Få utskriftsvennlig versjon ved å trykke på denne