Infomøte om emnet FRA-1115 Frankrike i dag

Institutt for språk og kultur tilbyr i vår for første gang emnet FRA-1115 Frankrike i dag. Målgruppa er ikke studenter i fransk, men politikk- og kulturinteresserte studenter (og ansatte) som vil forstå Frankrike uten å først lære seg fransk.

Det nye emnet FRA-1115 Frankrike i dag var planlagt og ble tilbudt på studiekatalogen før Universitetsstyret bestemte seg for å legge ned fransk på UiT. Bare så det er sagt!

Undertegnede har studiebakgrunn i sosiologi, historie og europeiske kulturstudier. Med det nye emnet vil jeg forsøke å få norske studenter til å forstå bedre hvorfor Frankrike er slik det er i dag. Pensumet er hovedsakelig på engelsk, men jeg bruker min kunnskap i det norske samfunnet til å tilpasse stoffet for norske tilhørere.

I løpet av 26 forelesninger kommer jeg til å belyse en rekke sosiale og politiske forhold. Jeg vil sjølsagt snakke om presidentvalget og vi avslutter forelesningsrekken med en refleksjon, tre dager etter at presidentnavnet er kjent, om: Hva nå, Frankrike?

Siden jeg vil kjøre dette emnet for første gang i 2017, ønsker jeg å møte de interesserte studenter i forkant, slik at det blir mulig i fellesskap å tilpasse forelesningstemaene, om det skulle være ønske om det.

Alle er velkommen på informasjonsmøtet om emnet onsdag 11. januar kl.15.15 på SVHUM A-3018, uansett om du er registrert student eller har tenkt å følge forelesningene uten å ta eksamen.

Når: 11.01.17 kl 15.15–16.00
Hvor: SVHUM A-3018