BARNkunne - WP 7 BarnSted

 Children, like all of us, are embedded in their local places, wherever they may be and however interpenetrated by global flows of knowledge, materials and virtual connections (Somerville, 2015). According to this, place is central to the understanding of how children’s practices are situated within more-than-social contexts (Hackett, Procter, & Seymour, 2015) and can be a starting point for an initial understanding of environmental dimensions of sustainability. Drawing on theories of the temporality of place (Ingold, 2000) and a “throwntogetherness” between past and present, geography, people and "more-than-human" (Massey, 2005), we will investigate how children are being shaped by the environment they are inhabit in, as much as their environments are shaped by them. This means that place is never finished or complete. Place is always under construction as it is (re)constituted through new interactions, new practices and new processes (Gallacher, 2016). Examining the entanglements between children and the environment, they are situated in, offers new perspectives of how places affect and shape children’s experiences and it can frame how they want to navigate their lives (Hackett et al 2015).

Aktiviteter - høsten 2018

Avspark BarnSted

Program avspark BarnSted

 

Aktiviteter - høsten 2016

I forbindelse med forskningsprosjektet Sted som medaktør i barnehagepraksiser

inviterer Barnehagefaglig forskningsgruppe til to-dagers forskningsseminar, 3. og 4. oktober 2016.

Gjesteforeleser er Dr Abigail Hackett, Manchester Metropolitan University

https://abigailhackett.wordpress.com/publications/

3.oktober kl. 9.00 -12.00,
F-105

Walking as a route to ethnographic knowing: movement, perception and wayfaring

4. oktober kl. 9.00 - 12.00, DU-01

Making the ephemeral concrete: children's embodied meaning making and the role of data transcription in recognising the fleeting and the tacit

31.8.-3.9.2016

Medlemmer av forskningsgruppa deltok på EECERA-konferansen med paper- og posterpresentasjoner


 


Tidligere aktiviteter

Våren 2015
16. februar Seminar
17. februar Seminar
20. april Seminar
21. april Seminar                                                                                                


 

Høsten 2014
8.-10. september Deltakere fra gruppa deltok på EECERA-konferansen med selvvalgt symposium og posterpresentasjoner 
1. september, kl. 12.30 - 15.30 Tilbakemeldingsseminar på tekst
2. september, kl. 12.30 - 15.30 Seminar om følgeforskning BLU

 

Våren 2014

 

 

18.februar, kl.12.30 - 15.00 Om forskning med barn
25. mars, kl.12.15 - 15.30  Tilbakemelding på tekst
26. mars, kl. 12.15 - 15.30 Analyseseminar - fra rådata til tekst
27. mars, kl. 9.00 - 15.00 Barnehagefaglig forskning - dilemmaer og muligheter               Referat 26. og 27.3.
26. mai, kl. 10.00 - 15.30 Forskning med studenter                                           
Hvordan bygge forskningsnettverk
Arbeid med måldokument

 

Høsten 2013 
3.9. kl.12.30-15.30 Vitenskapsteoretisk plassering av eget prosjekt Referat 3. og 4.9.
4.9. kl.09.00-12.00 Respons på artikkelutkast
28.9. - 5.10. Skriveseminar på Kreta
20.11. kl. 09.00-12.00 Tilbakemeldingsseminar på artikler
Våren 2013
21.januar kl.12.30-15.00 Litteraturseminar
22.januar kl.12.30-15.00 Litteraturseminar Referat 21. og 22.1.
Uke 11 Kvalitet i barnehageforskning - om forskningsdesign
Åpent seminar med professor II, Elin Eriksen Ødegaard
Uke 23 Kvalitet i forskning - analyseworkshop
Kvalitet i forskning - analyseworkshop
Høsten 2012
8.oktober Oppstartseminar Referat 8.10.2012
6.11. Introduksjosseminar: Å bygge forskningsgrupper v/ Elin Eriksen Ødegaard
7.11. Workshop - framlegg av ulike forskningsprosjekt