
Vedeler, Gørill Warvik
Faglig leder lektorutdanningen for trinn 8-13
Stillingsbeskrivelse
'Faglig leder har ansvar for å utvikle en helhetlig lektorutdanning for trinn 8-13 i henhold til rammeplaner og nasjonale retningslinjer, samt lokale studieplaner. Har også ansvar for daglig oppfølging av utdanninga og for nødvendig kvalitetsutvikling. Faglig leder er leder for forvaltningsutvalget, som er det overordnede styringsorganet for utdanninga. Stillinga innebærer tett kontakt med de ulike fagmiljø som bidrar i lektorutdanninga for trinn 8-13, og med universitetets eksterne samarbeidspartnere.'
Vitenskapelige arbeidsområder
- Saus, Merete; Vedeler, Gørill Warvik; Wara, Tatiana. Fortellinger om «en verden verdt å leve i»: om det grønne og det blå skiftet i ungdoms bærekraftengasjement. Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning (NTU) 2022; Volum 3 (1). ISSN 2535-8162.s 44 - 59.s doi: 10.18261/ntu.3.1.4.
- Vedeler, Gørill Warvik; Strandbu, Astrid. Teoretisere skole–hjem-samarbeid. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215043890.s 126 - 141.
- Vedeler, Gørill Warvik. Practising school-home collaboration in upper secondary schools: to solve problems or to promote adolescents’ autonomy?. Pedagogy, Culture & Society 2021. ISSN 1468-1366.s 1 - 20.s doi: 10.1080/14681366.2021.1923057.
- Vedeler, Gørill Warvik. Collaborative Autonomy–Support–A Pivotal Approach in the Legislation Regulating School–Home Collaboration in Norwegian Upper Secondary Schools. Scandinavian Journal of Educational Research 2020. ISSN 0031-3831.s 1 - 16.s doi: 10.1080/00313831.2020.1788155.
- Rønningsbakk, Lisbet; Jakhelln, Rachel Elise; Vedeler, Gørill Warvik. Digital kompetanse i lærerutdanningen - fra ildsjelkultur til integrasjon. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025.s 127 - 135.
- Thyrhaug, Anette Moltu; Vedeler, Gørill Warvik; Martinussen, Monica; Adolfsen, Frode. Collaboration in the Family's house. 2012 ISBN 978-92-893-2303-1.s 102 - 104.
- Thyrhaug, Anette Moltu; Vedeler, Gørill Warvik; Martinussen, Monica; Adolfsen, Frode. The Family's House in Norway- an interdisiplinary, municipal/community healthcare service for children, adolescents and their families. 2012 ISBN 978-92-893-2303-1.s 29 - 33.
- Wien, Ingeborg; Larssen, Irene; Vedeler, Gørill Warvik. Etablering av Familiens hus - to praksiseksempler. 2011 ISBN 978-82-93031-14-7.s 91 - 99.
- Vedeler, Gørill Warvik. Åpen barnehage - et foreldrestøttende tiltak. 2011 ISBN 978-82-93031-14-7.s 61 - 70.
- Thyrhaug, Anette Moltu; Vedeler, gØrill warvik; Martinussen, Monica; Adolfsen, Frode. Samarbeid i Familiens hus. 2011 ISBN 9789289322324.s 102 - 104.
- Thyrhaug, Anette Moltu; Vedeler, gØrill warvik; Martinussen, Monica; Adolfsen, Frode. Familiens hus i Norge- et tverrfaglig kommunalt helsetilbud for barn, unge og deres familier. 2011 ISBN 9789289322324.s 29 - 33.
Forskningsinteresser
Samarbeid med foreldre i videregående opplæring.
Design av femårige integrerte lærerutdanninger.
Åpen barnehage i Familiens hus - tidlig foreldrestøtte.
Undervisning
Pedagogikk i lektorutdanning for trinn 8-13