høst 2014
BED-3051 Innovasjon til marked - 10 stp

Emnetype

Emnet kan ikke tas som enkeltemne.

Innhold

Kurset legger til rette for studier av produktinnovasjoner gjennom fokus på entreprenørskap, kommersialisering og innovasjonsprosessen.

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:

Kunnskaper og forståelse:

  • Kunnskaper om hvordan ideer oppstår og utvikles
  • Kunnskaper akademisk entreprenørskap
  • Kunnskap om entreprenørskap
  • Innovasjon- og kommersialiseringsprosessen
  • Kunnskap om forskjellige typer innovasjoner og hvilken betydning det har for kommersialiseringsprosessen.
  • Kunnskap om forholdet mellom innovasjon og marked

Ferdigheter:

  • Kunne reflektere om ledelse av innovasjonsprosesser
  • Kunne reflektere om ledelse kommersialiseringsprosessen

Kompetanse:

  • Besitte den grunnleggende kunnskap om innovasjons og kommersialiseringsprosesser og til kilder for ytterligere kunnskap om temaet.
  • Kunne formidle kunnskap om innovasjons- og kommersialiseringsprosesser og være istand til å diskutere sentrale aspekter ved dette i en faglig sammenheng.

 


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Forelesninger og seminarer.

Eksamen

Eksamen: Et teoretisk "paper".

Arbeidskrav: Skrive et case om en bedrift eller en innovasjon.

 

Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet for studenter som ikke har bestått siste ordinære eksamen i emnet.


Pensum

Pensumlitteratur oppgis i Fronter ved semesterstart eller fås ved henvendelse til fagbokhandelen Akademisk Kvarter (Tromsø).

Error rendering component

  • Om emnet
  • Studiested: Tromsø |
  • Studiepoeng: 10
  • Emnekode: BED-3051
  • Tidligere år og semester for dette emnet