Tre glade studenter fikk stipend

Tre masterstudenter ved UiT ble i dag 20.000 kroner rikere.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 24.11.14 00:00 Oppdatert: 24.11.14 15:27

Masterstudentene Andre Frantzen Jensen, Carita Elisabeth Eira Varjola og Nils Andreas Karlsen kunne juble over gode nyheter i dag.  De får et energistipend hver, pålydende 20.000 kroner, av det nordnorske oljeselskapet North Energy.

Stipendene går til en kandidat fra hvert av de tre nordligste fylkene og de skal bidra til å styrke interessen for realfag og energirettede fag blant nord-norske studenter, forteller North Energy i en pressemelding.

I år var alle vinnerne fra UiT Norges arktiske universitet:

Andre Frantzen Jensen er tildelt stipendet i Nordland og kommer opprinnelig fra Ramsund. Han studerer marin geologi og geofysikk ved UiT, med fokus på sen kenozoisk sedimentasjonsmiljø og seismiske anomalier på Trøndelagsplattformen ved hjelp av 3D seismiske data og Petrel. Jensen vil ha med seg et bærekraftig perspektiv inn i sin yrkeskarriere.

Stipendet i Finnmark er tildelt Carita Elisabeth Eira Varjola fra Karasjok. Hun studerer Energi, klima og miljø ved Norges arktiske universitet, med spesialisering innen fossil energi og karbonlagring.

Nils Andreas Karlsen fra Kvaløya i Tromsø er tildelt stipendet i Troms fylke. Han studerer Energi, klima og miljø ved Norges arktiske universitet, med spesialisering innen petroleum og karbonlagring.

Fra venstre: Nils Andreas Karlsen, Andre Frantzen Jensen og Carita Elisabeth Eira Varjola.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 24.11.14 00:00 Oppdatert: 24.11.14 15:27