Helsefaglig pedagogisk seminar, Tema: " Tverrprofesjonell samarbeidslæring- en kvalitet i utdanning"

Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) er et satsningsområde på Helsefak! Det skjer mye spennende lokalt og nasjonalt- er du involvert? Torsdag 29.januar vil det helsefaglige pedagogiske seminaret tematisere TPS. Det blir innledninger om pågående og planlagte aktiviteter og det er mange spørsmål å stille. Hvordan kan TPS integreres i eksisterende studieprogram ? Hvordan starte opp en pilot? Hva er lurt å gjøre? Når bør vi involvere studenter? Det settes av tid til diskusjon og deling av erfaringer.

Professor i Medisinsk Pedagogikk Madeleine Abrandt Dahlgren vil være tilstede og delta i diskusjonene.

Det serveres kaffe og frukt!

Velkommen til Seminar!

Agenda

• Fyrtårnsøknaden. Vi har søkt om midler fra universitetet sentralt  for å utvikle TPS på fakultetet.  Innledning v/ Nanna Hauksdottir, diskusjon.
  • TPS-arbeid som er på gang. Informasjon om pågående prosjekter og piloter.
    • Midt-Troms prosjektet. Hva er status?
    • Inter-sim. Fasilitatorkurs ferdig. Pilot gjennomføres snart. Erfaringer og utfordringer så langt.
    • Smerteprosjektet. Pilot gjennomføres snart. Erfaringer og utfordringer.
    • Legemiddelprosjektet er i gang. Hvordan går det?
  • Vi er aktive innen TPS. Hvordan få til å jobbe videre med dette – uten å sprenge vår kapasitet og engasjement?
  • Det skal planlegges en ny felles innholdsdel for alle helse-og sosialfaglige utdanninger med utgangspunkt i Samhandlingsreformen og Samspillsmeldingen. Nanna er engasjert for å lede arbeidet og vil orientere om føringene fra departementet, og få innspill fra forsamlingen.

HIlsen HelPed

ved Anita og Nanna