Velkommen til tildelingen av Kreftforeningens forskningsmidler 2014

Kreftforeningen tildeler hvert år midler til kreftforskning av beste kvalitet. Snart får du vite hvem som kan juble i år!

Fredag 31.oktober vil Kreftforeningens generalsekretær, Anne Lise Ryel overrekke forskningsmidler til årets utvalgte forskere.

Tildelingen markeres med et hyggelig arrangement på UiT Norges arktiske universitet der noen av UiTs kreftforskere gir et populærvitenskapelig innblikk i sine nyeste prosjekter.

Arrangementet er gratis og åpent for alle og du er hjertelig velkommen!

Program:

• Velkommen ved prorektor Kenneth Ruud, UiT Norges arktiske universitet
  • Overrekkelse av forskningsmidler ved Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen
  • Tre populærvitenskapelige foredrag: Innblikk i aktuell kreftforskning ved UiT/UNN
  1. «Senter for Translasjonell Kreftforskning, Nord-Norge» ved Lill-Tove Busund, professor/overlege ved Translasjonell Kreftforskning, IMB/UiT Norges Arktiske Universitet  og Avd. for Klinisk Patologi/UNN.
  2. "Potensiell kurativ behandling ved prostatakreft - hvem bør få?" Sigve Andersen, overlege kreftavdelingen UNN HF Tromsø og forsker ved translasjonell kreftforskningsgruppe, IKM, UiT Norges Arktiske Universitet.
  3. "Prostatakreft - hvordan vet man det?"» ved Elin Mortensen, professor/overlege ved  RNA og molekylær patologi, IMB/UiT Norges Arktiske Universitet  og Avdeling for Klinisk Patologi/UNN
  • Godfisk serverer norsk sjømat i Lysgården utenfor Aud 6

Når: 31.10.14 kl 12.00–14.30