Vi tilbyr opplæring på samarbeidsverktøyet SharePoint, en nettbasert plattform hvor du kan samle informasjon (data) på et felles sted. Deltakere i for eksempel prosjekter kan gjennom SharePoint dele filer, kalendere og oppgaver m.m. på en enkel måte i et webbasert grensesnitt. Du får tilgang til dataene uansett hvor i verden du befinner deg, bare du har tilgang til internett.
Kursleder: Magnus Haug ITA
SharePoint
Hva er SharePoint?
Hvordan utnytter vi uDoc, myDoc og SkyDrive Pro?
Opprette prosjektområde i Udoc
Hvem kan gjøre hva i prosjektet (roller)?
Invitere/legge til prosjektmedlemmer
Dele dokumenter i SkyDrive og uDoc
Samskrive i dokumenter (Word, Excel osv)
Synke dokumenter til Laptop om du har behov for å jobbe med dokumenter uten nettilgang
Hensikten med å følge områder, dokumenter og personer
Tips og råd
Lync
Hva er Lync?
Legge til, finne, gruppere og sortere kontakter
Direktemelding (Chat), lydanrop, videoanrop
Planlagt og Adhoc møter
Dele program, skrivebord, tavle, PowerPointfil
Legge ved vedlegg i en direktemelding
Det er plass til 16 stykker pluss to med bærbar PC