Skriv ut | Lukk vindu |
Ledelse, innovasjon og marked - bachelor
Fakta
Varighet: | 3 År |
Studiepoeng: | 180 |
Gradsnavn: | Bachelor i ledelse, innovasjon og marked. |
Opptakskrav: | Generell studiekompetanse eller realkompetanse. |
Søknadsfrist: | 15. april
1.mars for søkere med realkompetanse. |
Søknadskode: | 186 867 |
Beskrivelse av studiet
Bachelorstudiet i ledelse, innovasjon og marked er et treårig studium. De første to årene av programmet er felles og obligatorisk for alle studentene. Utdanningen fokuserer på emner innen ledelse, innovasjon og markedsføring, og skal gjøre deg i stand til å lede organisasjoner og mennesker, til å gjennomføre innovasjonsprosesser, og til å utvikle markedsføringsstrategier. Utdanningen vil også gi deg grunnleggende kunnskap innen økonomi, strategi og metodefag, og dermed allsidigheten til å kunne jobbe med kombinasjonen av flere fag i bredere arbeidsoppgaver, slik som i bedriftsrådgivning eller konsulentarbeid.
De første to årene av utdanningen er felles og obligatorisk for alle. I tredje studieår kan studentene velge mellom å ta en generell emnegruppe ved campus i Tromsø, eller dra på et utvekslingsopphold i utlandet.
Oppbygging av studiet
Hva lærer du?
Kunnskap
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked har:
- bred og oppdatert kunnskap om relevante ledelse-, innovasjon- og markedsføringsteorier og metoder, begreper og vitenskapelige tilnærmingsmåter.
- kunnskap om hvordan strategier utvikles, hvordan virksomheter organiseres og ledes, og hvordan produkter og tjenester markedsføres.
- grunnleggende kunnskaper i virksomhetsstyring, regnskapsanalyse og strategisk analyse av bedriftsøkonomiske problemstillinger.
- kunnskap om fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet.
Ferdigheter
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:
- gjennom teoretisk forståelse for ledelse, innovasjon og markedsføring, samt kompetanse i samfunnsvitenskapelige metoder, innhente og analysere informasjon om et bredt spekter av problemstillinger, og ut fra dette skrive rapporter og prosjektoppgaver.
- anvende kunnskap relatert til ledelse, innovasjon og markedsføring på praktiske og teoretiske problemstillinger og treffe begrunnede valg ved ulike utfordringer.
- beherske relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer.
- gjennomføre innovasjonsprosesser, utvikle markedsføringsstrategier, utforme og styre prosjekter og lede medarbeidere.
- bruke økonomiske styringsverktøy og analysere regnskap.
Generell kompetanse
En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:
- planlegge og gjennomføre arbeidsoppgaver og prosjekter, alene og som deltaker i en gruppe, og gjøre selvstendige vurderinger av organisatoriske og markedsrelaterte problemstillinger, og slik sett bidra til utvikling av virksomheter.
- gjøre kritiske refleksjoner rundt hvilken betydning ledelses-, innovasjons- og markedsføringsfaget har for virksomheter og samfunnet.
- formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig.
Undervisning og eksamen
Se emnebeskrivelsene for mer informasjon.
Undervisnings- og eksamensspråk
Utveksling
UiT Norges arktiske universitet gir deg mange muligheter til å ta deler av studiene dine som utvekslingsstudent ved et utenlandsk lærested. Ta skrittet! Utforsk hvordan du søker om utveksling og hvor du kan dra.
I en verden som blir stadig mer globalisert, er internasjonale erfaringer gull verdt. Et utvekslingsopphold i utlandet vil utvide din personlige og faglige horisont.
Ved å lære et annet utdanningssystem og en ny kultur å kjenne vil du begynne å se livet med andre øyne. En forandring kan være forfriskende, og det vil gi deg impulser som kan påvirke karrierevalgene dine.
Bachelorgradsprogrammene ved Handelshøgskolen åpner opp for utenlandsopphold i femte og sjette semester.
Se denne nettsiden for nærmere informasjon om utveksling/utenlandsopphold.