| Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2025
HIS-2021 Historie sett i lys av kildene - 5 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Studiepoengreduksjon
Innhold
Emnet gjev ein introduksjon til arbeidet med historiske kjelder. Studentane møter aktuelle kjeldekategoriar frå ulike historiske periodar, som:
- sagaer, lover og diplom (mellomalderbrev)
- jordebøker, manntal og skattelister
- tingbøker og skifteprotokollar
- kyrkjebøker og folketeljingar
- offentleg statistikk
- brev, dagbøker og private arkiv
- aviser
- bilete og audiovisuelle kjelder
- munnlege kjelder
- digitale kjelder
I emnet drøftar me kva for spørsmål dei ulike kjeldetypane kan bidra til å belyse, og kva for utfordringar og moglegheiter dei ulike kjeldetypane opnar for, inkludert forholdet mellom digitaliserte og digitalt skapte kjelder. Me ser på trekk ved opphavssituasjonen til dei ulike kjeldetypane, kvar dei ulike kjeldene og kjeldeseriane finst og korleis me kan finne fram i dei. Emnet legg også vekt på å drøfte korleis primærkjelder kan koma til syne i ulike type historiefaglege tekstar, både for eit vitskapleg og eit allment publikum.
Opptakskrav
Fullført 60 studiepoeng på 1000-nivå i historie.
Generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Søknadskode 9199 enkeltemner - lavere grad, etc.
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten har kunnskap om:
- sentrale kjenneteikn ved den historiske kjeldekritikken
- sentrale kjeldekategoriar innanfor fagområdet
- kva for spørsmål ulike kjeldetypar kan bidra til å setje lyset på og presentere trekk ved opphavssituasjonen til ulike kjeldekategoriar
- kvar dei ulike kjeldeseriane finst og korleis ein finn fram til dei og finn fram i dei
Ferdigheiter
Studenten kan:
- kritisk vurdere historiske kjelder
- analysere og trekkje eigne slutningar ut frå aktuelle kjeldekategoriar frå ulike historiske periodar
- drøfte det historiske kjeldeomgrepet
- drøfte digitale utfordringar og moglegheiter i arbeid med historiske kjelder
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisningsspråket skal normalt være norsk. For å oppnå instrumentelle mål om å utvikle kompetanse i engelsk fagspråk hos norskspråklige studenter og/eller intregrere studenter med annen morsmål enn norsk/annet skandinavisk språk, kan undervisningsspråket også være engelsk.
Eksamensspråk er normalt norsk, men det kan også gis anledning til å skrive oppgaver og eksamensbesvarelser på andre språk. Det må eventuelt avtales med instituttet på forhånd.
Undervisning
Førelesingar (video), seminar og kollektiv og individuell rettleiing i samband med skriving av semesteroppgåve. Omfanget av undervisninga tilsvarar omtrent 24 timar.
Undervisning som er gjeve i løpet av semesteret blir også rekna som del av det kunnskapsgrunnlaget studentar kan prøvast i til eksamen.