Unge tjenestebrukeres medvirkning i tverrprofesjonelt samarbeid

Header image Foto: Mostphotos

Prosjektets formål er å undersøke gjeldende praksis for tverrprofesjonelt samarbeid når det gjelder unge med kognitiv funksjonsnedsettelse, hvordan brukermedvirkning planlegges, gjennomføres og oppleves, og i forlengelsen av dette se etter hva som kan fremme og hemme brukermedvirkning. For å oppfylle prosjektets formål, skal prosjektet ta for seg følgende forskningsspørsmål: Hvordan planlegges, gjennomføres og oppleves tverrprofesjonelt samarbeid mellom tjenesteytere og unge tjenestebrukere med kognitiv funksjonsnedsettelse?

For å belyse den overordnede problemstillingen vil jeg gjennomføre tre delstudier med ulike utvalg, metoder og forskningsspørsmål


Start: januar 01. 2024
Slutt: desember 31. 2028
Enhet: Department of Social Education

Kategorier: Doktorgradsprosjekt
Disipliner: Sosiologi / Sosialt arbeid
Nøkkelord: Funksjonshemming / Tverrprofesjonelt samarbeid / Brukermedvirkning / Brukermedvirkning i forskning / Barn med funksjonshemming / Medvirkning og deltakelse




Finansiering:

UiT Norges arktiske universitet


Medlemmer:

Andrea Berg Foss