Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2025

BED-3119 Markedsanalyse - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet er forbeholdt programstudenter og kan ikke tas som masterenkeltemne.

Innhold

Emnet er et anvendt kurs i disiplinen økonomi og markedsføring. Emnet er utformet for å gi studentene tilstrekkelig bakgrunn til å formulere, estimere og tolke teoretisk konsistente forhold mellom forbrukernes etterspørsel og hvordan økonomiske fenomener utvikles over tid ved hjelp av paneldatamodeller. Studenter som tar dette kurset vil kunne gjøre prisanalyser i ulike markeder ved å bruke klassiske etterspørselsmodeller, slik som Rotterdam og Almost Ideal etterspørselsmodell, samt hvordan årsakssammenhenger kan avdekkes ved bruk av paneldata.

Hva lærer du

Kunnskap:

Ferdigheter:

Kompetanse:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk og engelsk

Undervisning

Kurset har flere undervisningstilnærminger ved bruk av forelesninger og seminarer. Studentene må delta aktivt i undervisningen og jobbe aktivt sammen i grupper.