Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2025
REI-1104 Innovasjon og opplevelsesproduksjon - 10 stp
Ansvarlig enhet
Handelshøgskolen ved UiT
Emnetype
Kan tas som enkeltemne
Innhold
I dette emnet lærer du å bruke teorier og faglige verktøy hentet fra markedsføring, opplevelsesøkonomi og innovasjon som grunnlag for analyse og utvikling av opplevelsesprodukter. Vi bruker disse verktøyene til øvinger og praktiske case som gjennomføres i samarbeid med lokale reiselivsbedrifter. Emnet har et særlig fokus på hvordan denne næringen kan arbeide med bærekraftig utvikling.
Opptakskrav
Generell studiekompetanse
Søknadskode: 9199
Hva lærer du
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap om begreper, modeller og teorier innenfor opplevelsesproduksjon
- har kunnskap om markedsføring og opplevelsesøkonomi
- har kunnskap om utvikling av ulike opplevelsesprodukter
- har kunnskap om innovasjonsprosesser gjennom videreutvikling av opplevelsesprodukter
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende teori i analyse og evaluering av opplevelsesprodukter
- kan analysere og utvikle opplevelsesprodukter tilpasset ulike målgrupper
- behersker verktøy og metoder for å skape verdibaserte aktiviteter og opplevelser
Generell kompetanse
Studenten
- kan ta en aktiv rolle i bedriften eller andre institusjoner, i dens rolle knyttet til krav og forventninger fra samfunnet og markedet
- kan delta i innovasjonsprosesser i utvikling av bærekraftige opplevelsesprodukter
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisning
Emnet undervises samlingsbasert gjennom ett semester. Undervisningen er organisert som forelesninger, seminarer, praktiske case, veiledning (individuelt og/eller i gruppe) og studentpresentasjoner.
Det forventes aktiv deltakelse i aktiviteter som inngår i undervisning og kurs, samt at studenten jobber selvstendig med obligatoriske og/eller selvvalgte oppgaver.