Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2025
LER-3902 Mastergradsoppgave i engelsk didaktikk - 45 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Emnet er et fagvalg i grunnskolelærerutdanning for 1.-7. og 5.-10. trinn, og for master i fagdidaktikk. Emnet kan ikke tas som enkeltemne.
Forkunnskapskrav
Jf. opptakskrav og progresjonskrav i studieplanen for grunnskolelærerutdanning for 1.-7. og 5.-10. trinn, eller jf. opptakskrav for master i fagdidaktikk.
Når eksamen i det obligatoriske emnet og valgemner er bestått, kan studenten framstille seg til endelig eksamen, i form av innlevering av mastergradsoppgaven.
Innhold
Hva lærer du
Etter bestått emne har studentene følgende læringsutbytte:
Kunnskaper
Studenten har:
- kunnskap utviklet gjennom egen undersøkelse
- kunnskap om relevant forskning på temaet som oppgaven behandler
- innsikt i forskingstemaets relevans i engelskfaget i skolen
Ferdigheter
Studenten kan:
- formulere relevante engelskdidaktiske forskningsspørsmål og planlegge et metodisk opplegg for utforsking av spørsmålene
- analysere data fra undersøkelsen og drøfte og konkludere ut fra forskningsspørsmålet
- dokumentere arbeidet skriftlig og formidle det til andre fagfeller
Kompetanse
Studenten:
- kan arbeide selvstendig med utviklingsprosjekt innenfor skolefaget engelsk og i engelskfaget i samarbeid med andre skolefag
- har utviklet evner til å behandle et tema kritisk og på et tilfredsstillende teoretisk og metodisk grunnlag
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Selvstendig arbeid med veiledning, i henhold til veiledningskontrakten. Emnet avsluttes med en åpen masterkonferanse hvor masterstudentene deltar med å presentere sitt masterprosjekt.
Kvalitetssikring
Emnet evalueres i henhold til instiuttets retningslinjer.