Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2025
HIS-2022 Fordypningsoppgave for lektorutdanninga, trinn 8-13, studieretning historie - 10 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Emnet er forbeholdt og obligatorisk for studenter på lektorutdanninga, studieretning historie.
Emnet kan ikke tas som enkeltemne.
Innhold
Opptakskrav
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:
Kunnskaper
Studenten har kunnskaper om:
- selvvalgt tema og problemstilling innenfor historiefaget.
Ferdigheter
Studenten kan:
- analysere fagstoff og trekke egne slutninger
- formidle informasjon, teorier og ideer, problemstillinger og løsninger om eget fagområde både skriftlig og muntlig.
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisningsspråket skal normalt være norsk. For å oppnå instrumentelle mål om å utvikle kompetanse i engelsk fagspråk hos norskspråklige studenter og/eller intregrere studenter med annen morsmål enn norsk/annet skandinavisk språk, kan undervisningsspråket også være engelsk.
Eksamensspråk er normalt norsk, men det kan også gis anledning til å skrive oppgaver og eksamensbesvarelser på andre språk. Det må eventuelt avtales med instituttet på forhånd.
Undervisning
Felles samlinger med diskusjon og kollektiv veiledning av kursleder. Det vil holdes minimum tre slike samlinger. I tillegg skal studentene knyttes til en individuell veileder.
Alle emner evalueres en gang i løpet av programperioden. Studieprogramleder avgjør hvilke emner som skal evalueres av studenter og lærer per år.