Skriv ut | ![]() | Lukk vindu |
Vår 2025
BED-3113 Tjeneste- og relasjonsmarkedsføring - 10 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Emnet er forbeholdt programstudenter og kan ikke tas som masterenkeltemne.
Emnet forutsetter tilstedeværelse på det studiested som gir undervisningen i emnet. Emnet er ikke tilrettelagt for studenter som ikke kan delta på undervisning, i gruppearbeid o.l.
Innhold
Hva lærer du
Kunnskap:
- Kandidaten har avansert kunnskap om skoleretninger og forskningstradisjoner innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner og spesialisert innsikt innenfor avgrensede områder.
- Kandidaten har inngående kunnskap om emnets vitenskapelige problemstillinger og den akademiske debatten om disse.
- Kandidaten kan anvende kunnskap på nye områder innenfor tjeneste- og business-to-business relasjoner.
- Kandidaten kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner sin historie, tradisjoner, egenart og plass i bedriften og samfunnet.
Ferdigheter:
- Kandidaten kan forholde seg kritisk til forskningslitteraturen innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner samt bruke denne til å strukturere og formulere faglige resonnementer.
- Kandidaten kan analysere og kritisk granske teoretiske bidrag innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner.
- Kandidaten kan bruke de tilegnede kunnskapene på en kritisk og reflektert måte i egen faglige praksis på en selvstendig måte.
- Kandidaten kan gjennomføre et selvstendig, avgrenset forskningsarbeid under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer.
Generell kompetanse:
- Kandidaten kan analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger relatert til tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner.
- Kandidaten kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter.
- Kandidaten kan formidle omfattende selvstendig arbeid og behersker uttrykksformer innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner.
- Kandidaten kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner både med faglige eksperter og med praktikere innenfor området.
- Kandidaten kan bidra til nytenking og innovasjonsprosesser innenfor tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner.
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Emnet innebærer ulike undervisningsformer på campus. Det stilles krav om at studenten er fysisk til stede på campus, da emnet er bygd opp rundt at studenten deltar i arbeidskrav som innebærer samarbeid med andre studenter. Undervisningsformen vil være en kombinasjon av forelesninger, gruppearbeid, presentasjoner og tilbakemeldinger, med fokus på problembasert læringsmetode.
Det er studentens eget ansvar å sikre at han/hun får den informasjonen som gis i undervisningen, og som ikke eksplisitt er beskrevet i emnebeskrivelsen eller i forelesningsplanen, eller lagt ut på Canvas.