Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2025

BED-3113 Tjeneste- og relasjonsmarkedsføring - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet er forbeholdt programstudenter og kan ikke tas som masterenkeltemne.

Emnet forutsetter tilstedeværelse på det studiested som gir undervisningen i emnet. Emnet er ikke tilrettelagt for studenter som ikke kan delta på undervisning, i gruppearbeid o.l.


Innhold

Emnet vil gi en fordypning innen tjenestemarkedsføring og business-to-business relasjoner i markedsføring, den største delen av markedsøkonomien. I løpet av kurset vil en rekke tema innen fagområdet identifiseres, kritisk granskes og evalueres. Tjenestelogikk, tjenestekvalitet, organisering og ledelse av relasjoner, kjøpsprosessen i organisasjoner, design og utvikling av distribusjonskanaler, samskaping av verdi, samarbeid og koordinering vil bli studert. Andre aspekter ved konsument- og bedriftsmarkedsføring vil også bli studert. Det vil bli lagt vekt på å forklare hvordan aspekter ved tjeneste- og relasjonsmarkedføring kan benyttes som praktiske tiltak for å skape og fordele verdi i konsument- og bedriftsmarkedet.

Hva lærer du

Kunnskap:

Ferdigheter:

Generell kompetanse:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Emnet innebærer ulike undervisningsformer på campus. Det stilles krav om at studenten er fysisk til stede på campus, da emnet er bygd opp rundt at studenten deltar i arbeidskrav som innebærer samarbeid med andre studenter. Undervisningsformen vil være en kombinasjon av forelesninger, gruppearbeid, presentasjoner og tilbakemeldinger, med fokus på problembasert læringsmetode.

Det er studentens eget ansvar å sikre at han/hun får den informasjonen som gis i undervisningen, og som ikke eksplisitt er beskrevet i emnebeskrivelsen eller i forelesningsplanen, eller lagt ut på Canvas.