Skriv ut | Lukk vindu |
Høst 2024
FSK-2043 Strategi og markedsføring for sjømatnæringen - 10 stp
Ansvarlig enhet
Norges fiskerihøgskole
Emnetype
Emnet er forbeholdt studenter på bachelorstudiet i fiskeri- og havbruksvitenskap, og kan ikke tas som enkeltemne.
Studiepoengreduksjon
FSK-2040 Bærekraftig sjømat 10 stp
Innhold
Emnet gir en innføring i strategi, innovasjon og markedsføring med vekt på problemstillinger relevant for sjømatnæringa. Kurset bygger på innføring i bedriftsøkonomi i FSK-2030 Bærekraftig havbruk.
Hva lærer du
Hva lærer du
Kunnskap
Kandidaten
- har bred kunnskap om planlegging, strategi, konkurransedyktighet og innovasjonsprosesser
- kjenner til betydningen av forskning og innovasjon for næringsutvikling innen sjømatnæringen
- har kunnskap om sentrale begreper innen markedsføringsfaget
- har overordnet kunnskap om kunde-, produkt- og merkevareledelse
Ferdighet
Kandidaten
- kan anvende relevante teorier og metoder til å løse problemstillinger i sjømatnæringen
- kan finne, vurdere og anvende datakilder og fagkunnskap om sjømat og presentere dette
- kan reflektere over og evaluere egen faglig prestasjon og justere denne under veiledning
Generell kompetanse
Kandidaten kan
- formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig, muntlig og gjennom andre relevante uttrykksformer
- utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn innenfor fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisning
Forelesninger, gruppearbeid, seminarer og presentasjoner av eget arbeid.