Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2024

BED-3070 Markedsføringsledelse - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet er forbeholdt studenter på erfaringsbasert master i strategisk ledelse og økonomi. Emnet kan ikke tas som masterenkeltemne.

Innhold

Med utgangspunkt i utvikling av en markedsplan for en gitt bedrift eller organisasjon skal studentene få en generell og spesiell innføring i analyse og planlegging av markedstiltak. Dette inkluderer en inngående forståelse av markedsomgivelser, trender, kunder og forbrukere, samt hvordan bedrifter bør utøve sentrale tiltak som produktutvikling, prissetting, distribusjon og markedskommunikasjon.

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:

Kunnskaper

Studenten:

Ferdigheter

Studenten:

Kompetanse

Studenten:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Undervisning består av nettbaserte forelesninger og to fysiske samlinger. Undervisningen støttes opp av nettbaserte undervisningsressurser og arbeid i digitalt klasserom.

Alle emner evalueres en gang i løpet av programperioden. Programstyret avgjør hvilke emner som skal evalueres av studenter og lærer per år.