Skriv ut | ![]() | Lukk vindu |
Vår 2024
MDA-1012 Digitale medier og kommunikasjon - 10 stp
Ansvarlig enhet
Institutt for reiseliv og nordlige studier
Emnetype
Obligatorisk for Bachelor i medieproduksjon.
Studiepoengreduksjon
MDA-1002 Sosiale medier og kommunikasjon 10 stp
Innhold
En innføring i digitale medier med vekt på skape forståelse for og kunnskap om bruk av digitale medier til ulike kommunikasjonsformål.
Hva lærer du
KUNNSKAP
Studenten har:
- Grunnleggende kunnskap om hvordan digitale medier - herunder sosiale medier fungerer og påvirker oss: Hvorfor bruker vi dem? Hvordan (re)presenterer vi oss i digitale medier? Hva skjer med privatliv på digitale plattformer? Hvordan sprer informasjon seg i digitale medier?
- Grunnleggende kunnskap om hvordan de digitale mediene har betydning og rolle i markedsføring
FERDIGHETER
Studenten kan:
- Gjøre rede for digitale mediers rolle i samfunnsutviklingen
- Analysere og fortolke ulike digitale uttrykk og vurdere disse i en samfunnskontekst
- Forstå og legge til rette for bruk av ulike medier til ulike kommunikasjonsformål
GENERELL KOMPETANSE
Studenten kan:
Ha en kritisk forståelse av digitale mediers rolle i samfunnet
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisning
Undervisningen består av forelesninger, samt gruppemøter gjennomført som problembasert læring. Det forutsettes høy grad av studentaktivitet og selvstendighet i studiet. Studentene diskuterer og besvarer ulike former for arbeidskrav gjennom hele studiet.
Kvalitetssikring av emnet: Alle emner evalueres en gang i løpet av programperioden. Programstyret avgjør hvilke emner som skal evalueres av studenter og lærer per år.