Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2024

PED-3900 Mastergradsoppgave - 60 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Emnetype

Forbeholdt masterstudenter i pedagogikk og kan ikke tas som enkeltemne.

Studiepoengreduksjon

PED-3910 Masteroppgave i pedagogikk 50 stp

Innhold

Masteroppgaven innebærer faglig fordypning i et særskilt pedagogisk emne.

Under veiledning i arbeidet med masteroppgaven, vil studenten også gis trening i å forholde seg til en tidsplan med flere innleveringsfrister før endelig innlevering.

Ved 60 studiepoengs masteroppgave tilegner studentene seg større metodisk forståelse, faglig fordypning og selvstendighet.


Obligatorisk forkunnskapskrav

PED-3054 Vitenskapsteori og forskningsmetode, PED-3056 Utvikling og relasjoner, PED-3057 Kunnskap, menneskesyn og læring eller PED-3001 Samfunn, kultur og menneske i pedagogisk perspektiv, PED-3050 Kvantitativ metode, PED-3051 Kvalitative metoder i pedagogisk forskning, PED-3053 Vitenskapsteori

Hva lærer du

Etter bestått emne har studentene følgende læringsutbytte:

Kunnskaper

Studenten har:

Ferdigheter

Etter bestått masteroppgave kan studenten:

Kompetanse

Etter bestått masteroppgave kan studenten:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk.

Undervisning

Studentene får oppnevnt egen veileder. Veiledningen foregår individuelt eller i grupper. Det skal inngås en veiledningskontrakt mellom universitetet, den enkelte student og veileder så snart som mulig etter at veileder er oppnevnt. Veiledningsrammen er satt til 78 timer. Det vises for øvrig til veiledningskontrakt for utfyllende informasjon.