Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2023

REI-6000 Markedsføring i små og mellomstore bedrifter - 10 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for reiseliv og nordlige studier

Emnetype

Emnet tilbys samlingsbasert i Kirkenes.

NB: Oppstart med forbehold om tilstrekkelig antall studenter.


Studiepoengreduksjon

BED-1004NETT Markedsføring 10 stp

Innhold

Emnet er en innføring i markedsføringsfaget. Studentene vil lære sentrale og grunnleggende begreper og modeller (teorier) innen markedsføringsfaget.

Viktige tema er:

De ulike temaene vil bli knyttet sammen gjennom studentenes utvikling av en markedsplan. Studentene vil også lære om individualiserings- og digitaliseringstrender.

I diskusjoner og gjennom reelle eksempler vil studentene lære om små og mellomstore bedrifters virkeligheter. Små og mellomstore bedrifter må ivareta mange av de samme funksjonene som store bedrifter, men SMB-ene løser disse oppgavene på en annen måte fordi de ikke har stordriftsfordeler. På den annen side kan de utvikle smådriftsfordeler på grunn av mer fleksibilitet, enklere beslutningsstruktur og informasjonsflyt, og enklere samhandling. Studentene vil lære om forutsetninger for rask omstilling under raske endringer i markeds- og samfunnsforhold og hvordan utnytte viktigste konkurransefortrinn inkludert hvordan effektivt tilpasse seg kunder og andre som inngår i bedriftens verdiskapende nettverk.

I emnet vil vi ta utgangspunkt i reiseliv og servicenæringen, men markedsføringsemnet er relevant for alle som er interessert i markedsføring uansett bransjetilknytning.

Kurset egner seg godt som etter- og videreutdanning.

Emnet inneholder:


Opptakskrav

Generell studiekompetanse

Søknad om opptak registreres i EVU-web.

Søknadsfrist 25. september.


Hva lærer du

Kunnskap:

Kandidaten skal ha:

Ferdigheter:

Kandidaten skal kunne:

Generell kunnskap:

Kandidaten skal:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Undervisningen er samlingsbasert med to samlinger på tre dager sammenhengende i oktober og tre dager sammenhengende i november (fysisk oppmøte). 4 til 6 timer undervisning hver dag.

Undervisningen vil primært bli gitt som tradisjonelle klasseromsundervisning og gruppearbeid i kombinasjon med digital støtte mellom de fysiske samlingene. Undervisningen vil derfor være en kombinasjon av fysiske samlinger og ulike former for digital kontakt.

Mye av informasjonen med studentene vil bli lagret og publisert på et elektronisk klasserom (Canvas) slik at materialet senere kan benyttes.