Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2023

MED-2708 Paramedisinsk fordypningspraksis - 15 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for helse- og omsorgsfag

Emnetype

Emnet er forbeholdt studenter med studierett ved B-PMED Bachelor i paramedisin og emnet kan ikke tas som enkeltemne.

Studiepoengreduksjon

PAR-2690 Paramedisinsk praksis B 15 stp

Innhold

Paramedisinsk fordypningspraksis består av 8 uker praksis knyttet til et valgfritt fordypningsområde samt observasjonspraksis ved to ulike spesialområder for paramedisin.

Studentene velger fordypning i 8 uker innen et av fagområdene

Videre vil studenten inngå i observasjonspraksis i fagområdene

Det kan godkjennes en annen sammensetning av fordypningspraksis basert på studentens tidligere erfaringer og interesseområde.

Fordypningspraksis gir studentene mulighet for å observere og delta i konsultasjoner, undersøkelser og behandling, samt bli kjent med organisering, roller og oppgaver for de ulike fordypningsområdene.

En overordnet målsetning er at studenten skal få aktualisere, integrere og prøve ut læringsutbytter fra de aktuelle teoriemnene.


Obligatorisk forkunnskapskrav

MED-2702 Etikk, kommunikasjon og helserett, MED-2703 Psykisk helse, rus og avhengighet, MED-2704 Primærhelsetjeneste og legevaktsmedisin, MED-2705 Ambulanseoperativt arbeid

Hva lærer du

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

Ferdigheter

Studenten kan:

Generell kompetanse

Studenten kan:


Undervisnings- og eksamensspråk

Det blir i hovedsak undervist på norsk. Samisk språk kan benyttes der alle forstår samisk. Andre skandinaviske språk og engelsk kan benyttes.

Eksamensspråket er norsk. Studenter kan søke om å få oppgavesett og/eller besvare eksamen på et annet språk enn det som er fastsatt i emnebeskrivelsen jf. forskrift om studier og eksamener ved UiT - Norges arktiske universitet § 20.


Undervisning

Arbeids- og undervisningsformer består av et innledende praksisseminar, veiledning innen aktuelt praksisfelt, skriftlige arbeid, gruppeveiledning/refleksjon og muntlig/praktisk tester.