Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2022

BED-3045 Business-to-business Marketing - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet er forbeholdt programstudenter og kan ikke tas som enkeltemne. 

Emnet forutsetter tilstedeværelse på det studiested som gir undervisningen i emnet.  Emnet er ikke tilrettelagt for studenter som ikke kan delta på undervisning, i gruppearbeid o.l.


Innhold

Emnet vil gi en fordypning innen business-to-business relasjoner i markedsføring, den største delen av markedsøkonomien. I løpet av kurset vil en rekke tema innen fagområdet identifiseres, kritisk granskes og evalueres. Organisering og ledelse av relasjoner, kjøpsprosessen i organisasjoner, design og utvikling av distribusjonskanaler, samarbeid og koordinering i B2B-relasjoner og internasjonale B2B-relasjoner vil bli studert. Også andre aspekter ved B2B-markedsføring vil bli studert. Det vil bli lagt vekt på å forklare hvordan aspekter ved B2B-relasjoner kan benyttes som praktiske tiltak for å skape og fordele verdi i B2B-relasjoner.

Hva lærer du

Kunnskap

Ferdigheter

Generell kompetanse


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Arbeidsformer vil være forelesninger, seminarer o.l. Studentene må påregne å delta i gruppearbeid. 

Eksamen

Semesteroppgave og muntlig fremlegging. Det gis samlet karakter i emnet. Bokstavkarakter A-E, med F som stryk.

Det tilbys ikke kontinuasjonseksamen i emnet.


Dato for eksamen

Oppgave innlevering 16.05.2022

Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.