Skriv ut | Lukk vindu |
Høst 2021
VID-6046 Matematikk 2 for 5.-10. trinn, del 1 - 15 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Vidareutdanning for lærarar på lavere grad.
Dette er det første av to emne som til saman utgjer studiet Matematikk 2 for 5-10 trinn
Emnet kan ikkje tas som enkeltemne.
Studiepoengreduksjon
Innhold
Følgjande element blir vektlagde:
- kartlegging
- matematisk kompetanse
- tilpassa opplæring i matematikk
- matematisk kunnskap for undervisning
- algoritmisk tenkning knytta til programmering og koding
Søknadsfrist
Søknadsfrist 01.03 på http://udir.no/videreutdanning (Gir stipend-/vikarmidler)
Søknadsfrist/registreringsfrist ca. 15.05. på http://uit.no/evuweb (Restplasser)
Se http://uit.no/ilp/evu for mer informasjon
Opptakskrav
Søkere må dokumentere:
- Fullført lærerutdanning eller annen pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise i 5.-10.trinn.
- Fullført Matematikk 1 eller tilsvarende 30 studiepoeng matematikk.
Deltakerne må være i et ansettelsesforhold i grunnskolens 5.-10. trinn, som tillater at deltakeren kan prøve ut pedagogiske opplegg i egen klasse. UiT vil ikke kreve dokumentasjon på ansettelsesforholdet, men dette er en forutsetning for at studentene kan gjennomføre sine arbeidskrav.
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentane ha følgjande læringsresultat:
Kunnskapar og forståing
Studenten skal ha
- kjennskap til kjerneelementene og begrepet «dybdelæring» knytta til LK-20
- kjennskap til aktuelle kartleggingsverktøy og kva dei kartlegg, både lokale, nasjonale og internasjonale
- kunnskap om ulike modellar for matematisk kompetanse og for undervisningskunnskap i matematikk
- kunnskap om ulike måtar ein kan tilpasse undervisninga i matematikk
- kunnskap om kommunikasjon i matematikk
- kunnskap om undervisning i brøk, desimaltal og prosent
- kunnskap om undervisning i algebra og funksjonar
- kunnskap om algoritmisk tenkning og korleis ein kan bruke programmering og koding i arbeidet med matematikk.
- kunnskap om korleis undervisning kan utvikle elevars evne til å argumentere og resonnere om matematiske påstandar og bevis
- kunnskap om «realistisk matematikk» og korleis ein kan bruke kontekst for å auke motivasjon og læring
Ferdigheiter
Studenten skal kunne
- gjennomføre kartleggingar av elevar i matematikk og tolke elevar sin matematiske kompetanse både ved hjelp av kartlegging og observasjon
- vurdera gyldigheten av elevars argumentasjonar i matematikk
- lage detaljerte planar for undervisning som tar omsyn til korleis elevane tenker, bruk av nyttige eksempel om materiell, og oppbygging av ein brei og solid matematisk kompetanse
Kompetanse
Ha kompetanse til å
- evna til å velje relevant kartlegging for ulike elevar
- å kunne lage ein plan for kartlegging oppfølging av resultata i eiga klasse
- evna til å tilpasse og prioritere ulikt til ulike elevar basert på kunnskap om matematisk kompetanse
- å klare å observere og tolke elevane sine strategiar
- å kunne leie ei matematisk samtale i klasserommet
- kunnskap om "realistisk matematikk" og korleis konteksten kan motivere og auke læringsutbyttet
- kan bruke kunnskapen sin om læreplaner til å vurdere lærebøker og egen undervisning
- kunne være ressursperson i faggruppa ved eigen skule.
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Eksamen
Arbeidskrav
- 80% oppmøte på undervisninga
- To skriftlige arbeidskrav (1800 - 2000 ord)
- Observasjon av elevenes argumentasjon. Individuelt.
- Lage ein detaljert plan for kartlegging og oppfølging av resultata i eiga klasse, inkludert ei kartlegging med tolking av resultat. Individuelt eller i små grupper.
Eksamen består av
- individuell heimeeksamen på 2500 - 2800 ord Studenten skal utarbeide ein detaljert plan for eit arbeid med "realistisk matematikk", inkludert rapport frå minst ein time der det er gjennomført.
Ved bedømming av eksamen blir karakterar nytta etter ein skala frå A til E for greidd, og F for ikkje greidd, med A som beste karakter.
Ved karakteren F/ikkje greidd kan ein ta kontinuasjonseksamen i begynninga av neste semester.
Dato for eksamen
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.