Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2021
MDA-1012 Sosiale medier og kommunikasjon - 10 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Studiepoengreduksjon
Innhold
Hva lærer du
KUNNSKAP
Studenten har:
- Grunnleggende kunnskap om hvordan sosiale medier fungerer og påvirker oss: Hvorfor bruker vi dem? Hvordan (re)presenterer vi oss i sosiale medier? Hva skjer med privatliv i sosiale medier? Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier?
- Grunnleggende kunnskap om sosiale medier betydning og rolle i markedsføring
FERDIGHETER
Studenten kan:
- Gjøre rede for datasamfunnet og sosiale mediers rolle i samfunnsutviklingen.
- Bruke ulike sosiale mediekanaler til ulike strategiske kommunikasjonsformål.
GENERELL KOMPETANSE
Studenten kan:
Forstå og legge til rette for bruk av ulike medier til ulike kommunikasjonsformål.
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Undervisningen består av forelesninger, samt gruppemøter gjennomført som problembasert læring. Det forutsettes høy grad av studentaktivitet og selvstendighet i studiet. Studentene diskuterer og besvarer ulike former for arbeidskrav gjennom hele studiet.
Kvalitetssikring av emnet:
Alle emner evalueres en gang i løpet av programperioden. Programstyret avgjør hvilke emner som skal evalueres av studenter og lærer per år.
Eksamen
Arbeidskrav:
Generelt oppmøtekrav på 75 % for å kunne framstille seg til eksamen. Enkelte workshops vil ha 100 % oppmøtekrav.
Ulike muntlige, skriftlige og praktiske arbeidskrav gjennom hele undervisningsperioden.
Arbeidskrav vurderes som Godkjent/Ikke godkjent.
Eksamen:
5 dager hjemmeeksamen.
Det gis bokstavkarakterer fra A-F, der F er ikke-bestått.
Det gis kontinuasjonsadgang for studenter som ikke har bestått siste ordinære arrangerte eksamen i dette emnet
Dato for eksamen
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.