Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2020

HIS-1022 Sagakilder til norsk historie - 10 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for arkeologi, historie, religionsvitenskap og teologi

Emnetype

Emnet er valfritt i bachelorstudiet i historie og for studentar på lektorutdanning med studieretning eller fag 2 i historie. Passar som støtteemne for studentar innanfor arkeologi, religionsvitskap og filosofi og andre humanistiske fag og samfunnsvitskap. Emnet kan takast som enkeltemne.

Innhold

Debatten om korleis me kan bruke sagaene som historiske kjelder er alltid aktuell. Det er ein grunntematikk i kjeldekritikken i historiefaget, ikkje berre for mellomalderhistorikarar, og det er det klassiske historiografiske dømet på korleis ulike historikarar til ulike tider har forstått og brukt eit kjeldemateriale ulikt. Dei seinare åra har ei aukande interesse for vikingtid og mellomalder kome til uttrykk mellom anna i nye populærkulturelle format som filmar og tv-seriar, og ny teknologi og nye metodar i andre vitskapar som arkeologi og genetikk opnar for stadig ny kunnskap som kastar lys over sagaforståinga.

Emnet gjev ei grundig innføring i innhaldet, traderinga og bevaringa av ulike type sagaer og sagakjelder (fornaldersagaer, fortidssagaer og samtidssagaer - det vil seia ættesagaer, islendingesagaer, kongesagaer, biskopssagaer og omsette sagaer ). I tillegg blir sentrale kjeldekritiske spørsmål og problemstillingar tematiserte, me ser på ulike andre faglege sagatilnærmingar (frå til dømes arkeologi og litteratur) og på historiebruken av sagamaterialet i notida.


Søknadsfrist

1. juni for emne som blir tilbode i haustsemesteret. 1. desember for emne som blir tilbode i vårsemesteret.

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller realkompetanse. Søknadskode 9199 enkeltemne lågare nivå.

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentane ha følgjande læringsutbyte:

Kunnskapar

Studenten har:

Ferdigheiter

Studenten kan:

Kompetanse

Studenten skal:


Undervisnings- og eksamensspråk

Undervisningsspråket er normalt norsk. Eksamensspråket er normalt norsk, men det kan gjevast høve til å skrive oppgåver og eksamenssvar på andre språk. Dette må eventuelt avtalast med instituttet på førehand. 

Undervisning

Undervisninga er ein kombinasjon av førelesingar, seminar og filmvisingar. Emnet inneheld også ein ekskursjon til sentralt nordnorsk sagaland i Sør-Troms.

Undervisning som er gitt i løpet av semesteret blir rekna som del av det kunnskapsgrunnlaget studentar kan prøvast i til eksamen.

Alle emne blir evaluerte ein gong i løpet av programperioden. Programstyret avgjer kva for emne som skal evaluerast av studentar og lærar per år.


Eksamen

Arbeidskrav

For å kunne ta eksamen skal studentane gjennomføre og få godkjent eit arbeidskrav i form av eit skriftleg arbeid om lag midt i semesteret. Studentane får tilbod om individuell tilbakemelding på arbeidet.

Eksamen

Ei skriftleg oppgåve (ei vekes heimeeksamen) på om lag 6 sider (2500 ord) mot slutten av semesteret. Studentane får tilbod om felles rettleiing ved utleveringa av oppgåveteksten.  Oppgåva blir evaluert etter karakterskalaen A-F, der F er stryk. Ved karakteren F får studenten tilbod om kontinuasjonseksamen i byrjinga av påfølgjande semester.