Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2020

NOR-6020 Norsk 2 for 5-10 trinn, del 1: Språkdidaktikk - 15 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Emnetype

Vidareutdanning for lærarar på lågare grad. 

Studiepoengreduksjon

NORSKUNGTR Norsk 2 med vekt på norskdidaktikk for ungdomstrinnet 15 stp

Innhold

Emnet omfattar desse område:

Språkleg variasjon og mangfald Basert på kunnskap om språkhistorie og dagens forhold ser vi på utviklinga av mangfaldet i den norske språksituasjonen, og korleis språket blir påverka av samfunnstilhøva. Området omfattar kunnskap om norsk som andrespråk.

Skriftlege og munnlege tekstar Området omfattar utforsking, produksjon og drøfting av munnlege og  skriftlege tekstar i ulike sjangrar. Respons i skriveprosessen og vurdering av tekst blir diskutert med utgangspunkt i elevtekstar og studentane sine eigne skriveprosessar. Området omfattar også vurdering av munnlege tekstar. 

Kunnskap om og utforsking av språk Området omfattar kunnskap om språket som system og språket i bruk, samt evna til å nytte denne kunnskapen i praksis. For å kunne diskutere tekstar, må studentane ha eit omgrepsapparat knytt til ulike sider av grammatikken og tekstgrammatikken.


Søknadsfrist

Søk på Utdanningsdirektoratets nettsider innen 01. mars. Eventuelle ledige plasser utlyses på UiTs nettsider i april/mai.

Opptakskrav

Deltakarane må vere i et tilsettingsforhold på 5-10 trinn i grunnskolen som tillet at dei kan prøve ut pedagogiske opplegg i eigen klasse. UiT vil ikkje krevje dokumentasjon på tilsettingsforholdet, men dette er ein føresetnad for å kunne gjennomføre arbeidskrava.


Hva lærer du

Kunnskapar og forståing:

Studentane skal  

Ferdigheiter:  

Studentane skal 

Kompetanse:

Studentane skal  


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk er undervisningsspråk, og skriftlege produkt skal vere på nynorsk

Undervisning

Emnet er samlingsbasert med inntil tre samlingar á inntil tre dagar. På samlingane vil undervisninga bli lagt opp rundt forelesingar, diskusjonar, obligatoriske munnlege framføringar og rettleiing knytt til obligatorisk arbeid. Mellom samlingane må studentane rekne med å bruke mykje tid til individuelt arbeid og til å delta i gruppearbeid, fysisk og/eller via nettet.

Gjennom heile emnet blir det lagt opp til at både fagleg kunnskap og forståing, språklege ferdigheiter og fagdidaktisk kompetanse blir utvikla gjennom utprøving i eigne klasserom. Erfaringane frå klasserommet blir tatt vidare i diskusjonar med faglærarar og medstudentar, og dannar grunnlag for delar av arbeidskrava og eksamenstekstane.


Eksamen

Arbeidskrav

Desse arbeidskrava må vere gjennomførte og godkjende før ein kan framstille seg for eksamen: 

Eitt eller fleire av arbeidskrava skal vere knytt til andre IKT- verktøy enn Canvas, til dømes Wiki eller ulike samskrivingsverktøy.

Eksamen og vurdering

Eksamen blir vurdert med karakterar etter ein skala med fem trinn frå A til E for bestått og F for ikkje bestått. A er beste karakter.

Ved karakteren F/ ikkje bestått kan ein ta kontinuasjonseksamen ved starten av følgjande semester.


Dato for eksamen

Hjemmeoppgave utlevering 03.12.2020 innlevering 08.12.2020

Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.