Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2020
BED-3032 Service og opplevelsesdesign - 10 stp
Ansvarlig enhet
Handelshøgskolen ved UiT
Emnetype
Emnet kan ikke tas som masterenkeltemne.
Emnet forutsetter tilstedeværelse på det studiested som gir undervisningen i emnet. Emnet er ikke tilrettelagt for studenter som ikke kan delta på undervisning, i gruppearbeid o.l.
Innhold
Emnet skal gi en grundig gjennomgang av serviceleveransesystemet ut fra et verdiskapningsperspektiv sett fra kundens og bedriftens ståsted.
Hva lærer du
Kunnskaper
- Kandidaten har avansert kunnskap innenfor servicemarkedsføring og spesialisert innsikt i tjenestedominant logikk, samskaping og opplevelsesdesign.
Ferdigheter
- Kandidaten kan analysere og stille seg kritisk til teoretiske problemstillinger innen serviceleveranse og opplevelsesdesign.
- Kandidaten kan bruke relevante teorier og modeller og arbeide selvstendig med analyse av service og opplevelsesrelevante problemstillinger.
Generell kompetanse
- Kandidaten kan analysere og stille seg kritisk til teoretiske problemstillinger innen service og opplevelsesdesign.
- Kandidaten kan arbeide med praktisk problemløsning knyttet til service og opplevelsesdesign; systemer og prosesser.
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisning
Forelesninger, workshops/seminarer og gruppearbeid.
Eksamen
Arbeidskrav: Alle studentene skal løse og diskutere 2 caseoppgaver (workshops)(godkjent/ikke godkjent).
Eksamen: Paper (40%) og 4 timers skriftlig eksamen (60%).
Bokstavkarakter A-E, F er stryk.
Eksamen arrangeres i Tromsø. Det tilbys ikke kontinuasjonseksamen i emnet.
Dato for eksamen
Skriftlig (60%) 25.02.2020
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.