Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2020
VID-6043 Matematikk 1 for 1.-7. trinn, del 2 - 15 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Videreutdanningsemne for lærere på lavare grad.
Emnet utgjør andre del av studiet Matematikk 1 for 1-7 trinn
Studiepoengreduksjon
Innhold
Søknadsfrist
Søknadsfrist 01.03 på http://udir.no/videreutdanning
Søknadsfrist/registreringsfrist ca. 15.05. på http://uit.no/evuweb
Se http://uit.no/ilp/evu for mer informasjon
Opptakskrav
- Fullført lærerutdanning eller annen pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise i 1.-7.trinn.
- Fullført førskolelærerutdanning/barnehagelærerutdanning kvalifiserer også for opptak.
Deltakerne må være i et ansettelsesforhold i grunnskolens 1.-7. trinn, som tillater at deltakeren kan prøve ut pedagogiske opplegg i egen klasse. UiT vil ikke kreve dokumentasjon på ansettelsesforholdet, men dette er en forutsetning for at studentene kan gjennomføre sine arbeidskrav.
Hva lærer du
Kunnskap og forståing:
Kunnskap og forståing er delt inn i tre område (matematisk kunnskap, kunnskap om elevane si matematiske tenking og kunnskap om undervisning i matematikk). Desse tre områda skal vektast rimeleg likt i undervisninga av emnet.
Etter bestått emne skal studentane ha fylgjande læringsresultat:
Matematisk kunnskap
- kunnskap om oppbygginga av aktuelle måleeiningar
- transformasjonar
- måling som verktøy og måleusikkerheit
- mønster og generalisert aritmetikk
- uformell løysing av likningar og ulikskapar
- matematisering
- sannsynlegheitsmodellar
- konkretisering av samansette forsøk (t.d. bruk av trestruktur, tabellar, areal, kombinatorikk)
- sentralmål og spreidningsmål i statistikk, kritisk haldning til statistikk
Kunnskap om elevane si matematiske tenking
- kunnskap om korleis elevar utviklar kompetanse i måling (sentrale steg)
- kunnskap om korleis elevar utviklar kompetanse i geometri (van Hiele)
- kunnskap om korleis pre-algebra er avgjerande for elevar si utviklinga av algebraisk forståing
- misoppfatningar knytt til sannsynlegheitsomgrepet
Kunnskap om undervisning i matematikk
- forståing av kva det vil seie å kunne matematikk og korleis ein kan undervise for å oppnå ulike typar kunnskap som fakta, ferdigheit, omgrepsstrukturar, strategiar og haldningar
- kunnskap om korleis ein kan bruke elevar aktivt slik at dei kan lære matematikk av kvarandre
- kunnskap om korleis ein får til problemløysing, til dømes gjennom diskusjonar i klasserommet med fokus på argumentasjon og grunngjeving
- korleis IKT kan brukast i undervisninga av tal og geometri
- kunnskap om matematikkfaget sitt innhald i barnehagen og på ungdomssteget og om overgangane barnehage-skule og barnesteg-ungdomssteg
F
Ferdigheiter
Studenten skal kunne
- leie undervisning med fokus på ulike typar kunnskap
- planleggje undervisning innanfor eit emne, med fokus på progresjon, prioritering og døme
- vurdere om elevane sine idear er matematisk haldbare
Kompetanse
Etter bestått emne skal kandidaten ha undervisningskompetanse i matematikk på 1.-7.trinn. For å ha slik kompetanse treng kandidaten å kunne:
- bruke den matematiske kunnskapen sin til å vurdere kva som er matematisk haldbart og ikkje i samtale med elevar, i diskusjonar i klasserommet og i vurdering av lærebøker
- bruke den matematiske kunnskapen sin til å vurdere kva som er sentralt og mindre sentralt i eit pensum, og prioritere og tilpasse undervisninga ut frå dette
- førebyggje framtidige problem og misoppfatningar
- bruke kunnskapen sin om elevane si tenking til å tilpasse undervisninga til den enkelte eleven, og til å ta tak i kjende problem og misoppfatningar
- bruke kunnskapen sin om undervisning i matematikk til å legge opp til ei fornuftig rekkefølgje og progresjon, og vere i stand til å lage matematisk haldbare døme og konkretiseringar
- bruke kunnskapen sin om læreplanar til å vurdere om lærebøker og eiga undervisning oppfyller krava som er sette
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Studentane vil møte eit variert utval av undervisnings- og læringsformer som individuelt arbeid, gruppearbeid, førelesing og seminar.
Sentralt i emnet er arbeid med matematikken ein skal undervise. For å studere korleis elevar tenkjer kan det nyttast video der elevar løyser oppgåver, spel, leikar og diskusjonar. Det vil også fokuserast på kjende problem og misoppfatningar i ulike emne. For å studere korleis ein planlegg og gjennomfører undervisning vil materiell studerast og prøvast ut og det vil diskuterast kva som skil god og dårleg undervisning. For å studere matematikken ein skal undervise vil både kompleksiteten i den grunnleggjande matematikken studerast og det vil leitast etter nøkkelkunnskapar og sentrale element i matematisk kunnskap.
Målet er å oppnå ei djup og detaljert forståing av kva som skal til for å lære matematikken på 1.-7.trinn. For å oppnå dette vil diskusjon og refleksjon i plenum og grupper stå sentralt.
Studiet er samlingsbasert med tre samlingar a tre dagar
Eksamen
Arbeidskrav
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før ein kan gå opp til eksamen:
- 70% deltaking på undervisninga
- Ei mappe med to til tre innleveringar. Kvar innlevering skal være 1200 - 1600 ord. Ei av innleveringane skal innehalde eit digitalt element, til dømes GeoGebra eller rekneark. Minst ein av oppgåvene vil innebere kunnskapsdeling og utprøving i eige klasserom.
Eksamen
Eksamen består av:
- ein munnleg eksamen, 30 minutt. Første del av eksamenen tek utgangspunkt i mappa med arbeidskrav. Hjelpemiddel: eigne notat
Ved bedømming av eksamen blir karakterar nytta etter ein skala frå A til E for greidd, og F for ikkje greidd, med A som beste karakter.
Ved karakteren F/ikkje bestått kan ein ta kontinuasjonseksamen i byrjinga av påfølgjande semester.
Dato for eksamen
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.