Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2019

LER-6005 Matematikk grunnemne i samisk kontekst, del 2 - Undervisning i matematikk - 10 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Emnetype

Emnet er et grunnemne innenfor matematikkdidaktikk og blir undervist som en integrert del av SUM-prosjektet.

Innhold

Et sentralt mål med emnet er at studentene skal prøve ut nye måter å undervise i matematikk, med et fokus på samisk tradisjonell kunnskap, undersøking, formativ vurdering og kommunikasjon.

Søknadsfrist

24. januar

Opptakskrav

Fullført lærerutdanning eller barnehage/førskolelærerutdanning.

Opptak er forbeholdt deltagere i forskningsprosjektet Sammenheng gjennom Undersøkende Matematikkundervisning (SUM)


Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:

Kunnskap og forståelse Studenten skal ha grunnleggende kunnskap om

Ferdigheter Studenten skal kunne

Kompetanse Studenten skal


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk.

Undervisning

Undervisninga vil variere mellom utvikling av undervisning, evaluering av gjennomførte opplegg, og diskusjoner om forskningslitteratur.

Eksamen

Arbeidskrav: Følgende arbeidskrav må være godkjent før man kan ta eksamen:

Eksamen

Muntlig presentasjon på 20 minutt med oppfølgingsspørsmål.

Ved bedømming av eksamen benytter man karakterer etter en skala fra A til E for bestått, og F for ikke bestått, med A som beste karakter.

Ved karakteren F/ikke bestått kan man ta kontinuasjonseksamen i starten av neste semester. Arbeid kan legges fram for ny sensur i omarbeidet eller supplert form.