Skriv ut | Lukk vindu |
Høst 2018
BED-3032 Service og opplevelsesdesign - 10 stp
Ansvarlig enhet
Handelshøgskolen ved UiT
Emnetype
Emnet kan ikke tas som masterenkeltemne.
Emnet forutsetter tilstedeværelse på det studiested som gir undervisningen i emnet. Emnet er ikke tilrettelagt for studenter som ikke kan delta på undervisning, i gruppearbeid o.l.
Innhold
Emnet skal gi en grundig gjennomgang av serviceleveransesystemet ut fra et verdiskapningsperspektiv sett fra kundens og bedriftens ståsted.
Hva lærer du
Kunnskaper
- Kandidaten har avansert kunnskap innenfor servicemarkedsføring og spesialisert innsikt i tjenestedominant logikk, samskaping og opplevelsesdesign.
Ferdigheter
- Kandidaten kan analysere og stille seg kritisk til teoretiske problemstillinger innen serviceleveranse og opplevelsesdesign.
- Kandidaten kan bruke relevante teorier og modeller og arbeide selvstendig med analyse av service og opplevelsesrelevante problemstillinger.
Generell kompetanse
- Kandidaten kan kommunisere om problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor serviceleveranse og opplevelsesdesign.
- Kandidaten kan arbeide med praktisk problemløsning knyttet til service leveranse og opplevelsesdesign systemer og prosesser.
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisning
Forelesninger, seminarer og gruppearbeid.
Eksamen
Arbeidskrav: Alle studentene skal legge fram en fagartikkel (godkjent/ikke godkjent).
Eksamen: Paper (40%) og 4 timers skriftlig eksamen (60%).
Bokstavkarakter A-E, F er stryk.
Eksamen arrangeres i Tromsø. Det tilbys ikke kontinuasjonseksamen i emnet.
Dato for eksamen
Skriftlig (60%) 27.11.2018;Paper (40%) innlevering 16.11.2018
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.
Pensum
Pensumlitteratur oppgis i UiTs digitale læringsplattform ved semesterstart eller fås ved henvendelse til bokhandelen Akademika Tromsø eller Narvik. Bøkene kan kjøpes på www.akademika.no