Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2018

NOR-3012 Nordisk språkvitenskap: Faghistorie, teori og metode - 10 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for språk og kultur

Emnetype

Emnet kan ikkje takast som enkeltemne, men er obligatorisk for studentar som er tatt opp på mastergradsprogrammet i språk, studieretning nordisk og valfritt emne for lektorprogrammet trinn 8 - 13, studieretning nordisk, og mastergradsprogrammet i litteratur, studieretning nordisk.

Studiepoengreduksjon

NORDHFF Nordisk hovedfag fellespensum 10 stp

Innhold

Emnet presenterer faghistoriske, teoretiske og metodiske tilhøve rundt utforskinga av nordiske språk med hovudvekt på norsk.

Hva lærer du

Etter greidd eksamen har studentane følgjande læringsutbyte:

Kunnskapar

Studentane har:

 

Ferdigheiter

Studentane kan:


Undervisnings- og eksamensspråk

Undervisningsspråk: norsk

Eksamensspråk: Norsk. Målform: målforma som ikkje blir nytta i mastergradsoppgåva.


Undervisning

Omlag 26 undervisningstimar i form av forelesingar og seminar med førebudde studentinnlegg. Pensumlitteraturen kan være på norsk, skandinaviske språk og/eller engelsk.

 

Kvalitetssikring av emnet:

Alle emne vert evaluerte ein gong i løpet av programperioden. Programstyret avgjer kva for emne som skal evalueras av studentar og lærar kvart år.


Eksamen

Arbeidskrav:

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende av faglærer innan fastsett frist før ein kan framstille seg for eksamen:

 

Eksamen består av:

Alle skriftlege arbeid er baserte på følgjande standard: Times New Roman, 12 pkt., 1,5 linjeavstand, 2,5 cm marg.

 

Vurderingsutrykk:

Bokstavkarakterar:

Emnet blir vurdert med bokstavkarakterar frå A–F, der F er ikkje greidd.

 

Kontinuasjonseksamen:

Ved karakteren F/ikkje greidd til ordinær eksamen har studenten høve til å kontinuere. Ved gyldig forfall har studenten høve til å ta utsett eksamen i byrjinga av påfølgjande semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen/utsett eksamen er 15. januar emne som vert gitt i haustsemesteret, og 15. september for emne som vert gitt i vårsemesteret.


Pensum

Bøker

Hårstad, S., T. Lohndal & B. Mæhlum. 2017. Innganger til språkvitenskap: Teori, metode og faghistorie. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. (210 s.)

 

Johannessen, J.B. (red.) et al. 2003. På språkjakt - problemer og utfordringer i språkvitenskapelig datainnsamling. Oslo: Unipub. Artiklane av Faarlund (s. 530), Lanza (s. 5981) og Johannessen (s. 133171). (88 s.)

 

Artiklar (kompendium)

Generelt pensum

Platzack, C. 1988. Att forska i nordiska språk  problem, teorier och forskningstraditioner. (17 s.)

Longum, L. 1995. Nordistikken og det nasjonale. (20 s.)

Jahr, E.H. [1996] 2008. Nynorsk språkforskning en historisk oversikt. (16 s.)

 

Eldre språkhistorie

Rindal, M. 1984. Marius Hægstads arbeid med gammalnorske dialektar. (15 s.)

Christoffersen, M. 1995. Om forholdet mellom filologi og historisk lingvistikk. (24 s.)

Kristoffersen, K.E. 1996. Marius Nygaards arbeid med norrøn syntaks i eit vitskapsteoretisk lys. (16 s.)

Delsing, L.-O. 2000. Diakron syntaks i ljuset av generativ grammatikk. (20 s.)

 

Nyare språkhistorie

Vikør, L.S. 1991. Språhistorie og språkmedvett. (15 s.)

Jahr, E.H. 1993. Forklaringsmodeller i norsk språkhistorieskriving. (16 s.)

Vikør, L.S. 1994. Korfor fekk vi språkstrid? Forklaringsmodellar i nyare norsk språkhistorie (8 s.)

Longum, L. 1989. Språkforskning og språkstrid. (30 s.)

 

Talemål og sosiolingvistikk

Beito, O.T. [1968] 1973. Utsyn over norsk målføregransking. (10 s.)

Sollid, H. 2009. Utforskning av nordnorske etnolekter i et faghistorisk lys. (23 s.)

 

Kognitiv lingvistikk

Janda, L.A. 2015. Cognitive linguistics in the year 2015. (24 s.)

 

Etikk

Eckert, P. 2013. Ethics in linguistic research. (15 s.)

Kor kan pensumlitteraturen kjøpast/lånast?

Pensumbøkene er å få tak i på Akademika Tromsø (campus) og Universitetsbiblioteket (KS). Artikkelpensumet blir trykt i eit kompendium som studentane må kjøpe på Akademika ved semesterstart.