Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2017

BED-3070 Markedsføringsledelse - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet er forbeholdt studenter på erfaringsbasert master i strategisk ledelse og økonomi. Kan ikke tas som masterenkeltemne.

Innhold

Med utgangspunkt i utvikling av en markedsplan for en gitt bedrift eller organisasjon skal studentene få en generell og spesiell innføring i analyse og planlegging av markedstiltak. Dette inkluderer en inngående forståelse av markedsomgivelser, trender, kunder og forbrukere, samt hvordan bedrifter bør utøve sentrale tiltak som produktutvikling, prissetting, distribusjon og markedskommunikasjon.

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:

Kunnskaper

Studenten:

Ferdigheter

Studenten:

 

Kompetanse

Studenten:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Undervisning består av nettbaserte forelesninger og to fysiske samlinger. Undervisningen støttes opp av nettbaserte undervisningsressurser og arbeid i digitalt klasserom.

Alle emner evalueres en gang i løpet av programperioden. Programstyret avgjør hvilke emner som skal evalueres av studenter og lærer per år.


Eksamen

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan fremstille seg til eksamen:

Hver student skriver to referat (ca 1 side pr. referat) av vitenskapelige artikler fra pensumlisten som legges ut på UiTs digitale læringsplatform.

Eksamen består av:

Hjemmeoppgave i form av en markedsplan for egen eller en gitt bedrift eller organisasjon.  Individuell- eller gruppebesvarelse (maks. 3 deltakere).

Planen skal være på maks 6000 ord tekst. I tillegg kommer forside, innholdsfortegnelse og eventuelle vedlegg.

Eksamen vurderes med bokstavkarakter A-F, der F regnes som stryk.

Det tilbys ikke kontinuasjonseksamen i emnet.


Dato for eksamen

Hjemmeoppgave i form av en markedsplan for egen eller en gitt bedrift eller organisasjon innlevering_ 01.12.2017

Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.


Pensum

Pensumlitteratur oppgis i UiTs LMS ved semesterstart eller fås ved henvendelse til bokhandelen Akademia Tromsø eller Narvik. Bøkene kan kjøpes på www.akademia.no