Skriv ut Lukk vindu


 

Vår 2015

BED-2004 Bedriftsmarkedsføring - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet kan tas som enkeltemne.

Studiepoengreduksjon

F-252 Industriell markedsføring og distribusjon 10 stp

Innhold

Emnet tar for seg de spesielle utfordringene markedsførere står ovenfor når bedrifter og organisasjoner er kjøpere av produkter og tjenester. I tillegg til å beherske markedsføringens tradisjonelle virkemidler, må man også innenfor B2B-markedsføring blant annet kunne forstå og styre de organisatoriske prosessene. Markedsføring til bedrifter og organisasjoner er ofte mer komplisert enn til forbrukere, og stiller spesielle krav til markedsstrategi og praktisk markedsføring.

Søknadsfrist

1. juni for emner som tilbys i høstsemesteret. 1. desember for emner som tilbys i vårsemesteret.

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller realkompetanse.

Søknadskode 9199 enkeltemner lavere nivå.


Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:

 Kunnskaper og forståelse:

Ferdigheter:

Kompetanse:

 


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

Forelesninger og seminarer

Eksamen

4 t skriftlig eksamen (40 %) og semesteroppgave (60 %). Karakterskala A-E, med F som stryk. Eksamen arrangeres i Tromsø.

 

Semesteroppgaven gjennomføres i grupper.

 

Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet for studenter som ikke har bestått siste ordinære eksamen. Kontinuasjonseksamen består av en skriftlig skoleeksamen (teller 100 %). For å få avlegge kontinuasjonseksamen i emnet er det en forutsetning at semesteroppgaven er bestått.


Dato for eksamen

Sriftlig 22.09.2015;Skriftlig eksamen 11.05.2015

Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.


Pensum

Pensumlitteratur oppgis i Fronter ved semesterstart eller fås ved henvendelse til fagbokhandelen Bok & Barista (Alta) eller Akademisk Kvarter (Tromsø).