| Skriv ut | Lukk vindu |
Vår 2015
BED-2004 Bedriftsmarkedsføring - 10 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Studiepoengreduksjon
Innhold
Søknadsfrist
Opptakskrav
Generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Søknadskode 9199 enkeltemner lavere nivå.
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:
Kunnskaper og forståelse:
- Ha en generell forståelse av markedsføring på bedriftsmarkedet.
- Kunnskaper om de spesielle utfordringene markedsførere står ovenfor når bedrifter og organisasjoner er kjøpere av produkter og tjenester.
- Kunnskaper om hvilke verktøy og metoder bedriftsmarkedsførere har til rådighet.
Ferdigheter:
- Kunne iverksette praktiske tiltak for å skape og fordele verdi mellom aktørene på bedriftsmarkedet.
- I tillegg til å beherske markedsføringens tradisjonelle virkemidler, skal studentene kunne styre organisatoriske prosesser som har betydning for bedriftsmarkedsføring.
Kompetanse:
- Kunne analysere og diskutere praktiske problemstillinger innenfor emnet med bedriftsmarkedsførere.
- Kunne bruke relevant kunnskap for å løse praktiske problemstillinger innenfor emnet.
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Eksamen
4 t skriftlig eksamen (40 %) og semesteroppgave (60 %). Karakterskala A-E, med F som stryk. Eksamen arrangeres i Tromsø.
Semesteroppgaven gjennomføres i grupper.
Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet for studenter som ikke har bestått siste ordinære eksamen. Kontinuasjonseksamen består av en skriftlig skoleeksamen (teller 100 %). For å få avlegge kontinuasjonseksamen i emnet er det en forutsetning at semesteroppgaven er bestått.
Dato for eksamen
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.