Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2014

BED-3053F Kommunikasjon og kvalitetsledelse - 10 stp


Ansvarlig enhet

Handelshøgskolen ved UiT

Emnetype

Emnet kan ikke tas som et masterenkeltemne. Undervisningen på emnet blir gitt ved Campus Alta.

Innhold

Kurset skal gi studentene forståelse for ulike markedsmessige utfordringer tilknyttet utviklingen av bedriftene markedsføringsvirkemidler, virkemidler som grovt sett kan knyttes til oppgavene å utvikle og gi et markedstilpasset og kvalitetssikret markedstilbud (bedriftens basisytelse), og gjennomføre effektiv markedskommunikasjon. Studentene skal får innsikt i markedsføringens ulike virkemidler og hvordan bedriften ut fra egne ressurser, kundene og andre med interesser i virksomheten kan øke lønnsomheten og måloppnåelsen til bedriftens og dens samarbeidspartnere.

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:

Kunnskap og forståelse:

Ferdigheter:

Generell kompetanse:


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk.

Undervisning

Forelesninger, seminar og veiledninger. Undervisningen på emnet blir gitt ved Campus Alta

Eksamen

Eksamen:  

Hjemmeeksamen (grupper av 2-3 stk) som teller 40 %, samt en individuelle skriftlig skoleeksamen (60 %). Bokstavkarakter A-E, med F som stryk.

Eksamen på emnet blir kun gitt ved campus Alta


Dato for eksamen

Skriftlig prøve 20.11.2014

Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.


Pensum

Pensumlitteratur oppgis i Fronter ved semesterstart eller fås ved henvendelse til fagbokhandelen Bok & Barista (Alta).