Major i entreprenørskap
På andre semester skal studentene på mastergradsprogrammet i ledelse, innovasjon og marked velge blant tre majorer: Marked og strategi, ledelse eller entreprenørskap. Valg av major gjøres i studentweb.
En major i entreprenørskap vil gi deg ferdigheter til å bruke kreativitet i å utvikle entreprenørskapsledelse og teamkompetanse og formulere bærekraftige og ansvarlige forretningsløsninger. Studentene vil også og utvikle kunnskap om hvordan forskningsbaserte ideer kan kommersialiseres. Majoren vil gi studentene kunnskap som trengs for å gjøre ny virksomhet bærekraftig og svare på de store utfordringene i dagens samfunn knyttet til ny teknologi, innovasjon og arbeidsliv. Majoren innebærer interaktiv bruk av entreprenører, innovatører og interessenter i økosystemet.
Studentene må velge følgende minor når de tar en major i entreprenørskap:
Ledelse
- BED-3064 Kunnskapsledelse eller BED-3039 Endringsledelse (Vår)
- BED-3065 Lederutøvelse (Høst)
Marked og strategi
-
BED-3059 Strategisk analyse (Vår) eller BED-3045 B2B Marketing (Vår)
- BED-3032 Service og opplevelsesdesigni (Høst)