vår
2022
BED-3045 Business-to-business Marketing - 10 stp
Innhold
Emnet vil gi en fordypning innen business-to-business relasjoner i markedsføring, den største delen av markedsøkonomien. I løpet av kurset vil en rekke tema innen fagområdet identifiseres, kritisk granskes og evalueres. Organisering og ledelse av relasjoner, kjøpsprosessen i organisasjoner, design og utvikling av distribusjonskanaler, samarbeid og koordinering i B2B-relasjoner og internasjonale B2B-relasjoner vil bli studert. Også andre aspekter ved B2B-markedsføring vil bli studert. Det vil bli lagt vekt på å forklare hvordan aspekter ved B2B-relasjoner kan benyttes som praktiske tiltak for å skape og fordele verdi i B2B-relasjoner.Hva lærer du
Kunnskap
- Kandidaten har avansert kunnskap om skoleretninger og forskningstradisjoner innenfor business-to-business marketing og spesialisert innsikt innenfor avgrensede områder.
- Kandidaten har inngående kunnskap om emnets vitenskapelige problemstillinger og den akademiske debatten om disse.
- Kandidaten kan anvende kunnskap på nye områder innenfor business-to-business marketing.
- Kandidaten kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i business-to-business marketing sin historie, tradisjoner, egenart og plass i bedriften og samfunnet.
Ferdigheter
- Kandidaten kan forholde seg kritisk til forskningslitteraturen innenfor business-to-business marketing og bruke denne til å strukturere og formulere faglige resonnementer.
- Kandidaten kan analysere og kritisk granske teoretiske bidrag innenfor business-to-business marketing.
- Kandidaten kan bruke de tilegnede kunnskapene på en kritisk og reflektert måte i egen faglige praksis på en selvstendig måte.
- Kandidaten kan gjennomføre et selvstendig, avgrenset forskningsarbeid under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer.
Generell kompetanse
- Kandidaten kan analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger relatert til business-to-business marketing.
- Kandidaten kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder innenfor business-to-business marketing for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter.
- Kandidaten kan formidle omfattende selvstendig arbeid og behersker uttrykksformer innenfor business-to-business marketing.
- Kandidaten kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor business-to-business marketing både med faglige eksperter og med praktikere innenfor området.
- Kandidaten kan bidra til nytenking og innovasjonsprosesser
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: BED-3045
- Ansvarlig enhet
- Handelshøgskolen ved UiT
- Tidligere år og semester for dette emnet